|
Тема |
полезни съвети и рецепти за всички |
|
Автор | зaмpъзнaл (Нерегистриран) | |
Публикувано | 07.01.11 12:06 |
|
|
Известно е, че термостатите са слабо място на опелите, затова ще напиша какво ми се случи онзи ден и как закърпих положението, дано iинфото за в бъдеще помогне на някой колега.
Онзи ден 04.01.2011 според метеоролозите най-студения ден на зимата досега, трябваше да пътувам много рано сутринта от София до Бургас. Сутринта в 3.30 запалих колата ( Зафира X18XE1 ) и тръгнах. Термометърът на колата показваше -10.5С. Бях се подготвил за целодневно каране и стоене по топли офиси и бях тръгнал леко облечен. Още на 5-тата минута взе да ми прави впечатление, че нещо не е наред с колата, но нямаше връщане назад. На лукойла на магистралата заредих, темпертурата вече беше - 12.5С, колата още не беше загряла - явно термостатът си беше отишъл в най-неподходящия момент. Сменях го миналия октомври - за 120 лева изкара точно 15 месеца/35000 км. Нямаше връщане назад и трябваше да оцелея накакси до Бургас. За беда малко преди Нова година бях карал колата на автомивка и бях свалил от багажника всички боклуци които по принцип се търкалят там, така че нямах нищо подходящо което да сложа пред радиатора. На Вакарел температурата вече беше -15.5С и аз макар, че карах с 80кмч за да не обдухвам много радиатора буквално се бях озъбил. Отбих и взех да търся начини. Намерих изолирбанд в жабката, мина ми през ума с него да пристегна маркуча към радиатора, но много е твърд - не стана. Доста се бях отчаял, когато с периферното зрение мярнах предната стелка за крака. Заспа. Точно покрива радиатора изцяло. Потеглих. Малко по-нататък преди Ихтиман външната температура падна до минимума, който видях -16.5С, но вътре вече в колата вече беше баня. Спасих се от бяла смърт. В началото внимавах да не прегрея двигателя, но дори после в късния следобяд ( навън -0.5С ) в задръстванията на Бургас температурата не се вдигна над 95С.
Като се прибрах в София проверих какво е станало със гумената стелка. Нищо и нямаше. Явно 95С не могат да я разтопят. Пък и едни нови стелки са 20 лева, а ми осигуриха комфорта.
Та колеги, дано не изпадате в такава ситуация, но ако ви се случи веднъж в живота, вече знаете, че гумените стелки за предните седалки са много подходящи за завиване на радиатора. Стелката се слага пред радиатора за климатика и пред вентилатора. Няма опасност да изпадне отдолу, няма и опастност да влезе в перката.
|
| |
|
|
|