|
|
| Тема |
Re: лада нива или сузуки самураи [re: DlNl] |
|
| Автор |
off-road (всетеренник) |
|
| Публикувано | 14.08.05 23:28 |
|
|
|
Не си много точен с това че Самураи има само мотор от един литър обем, а и не само двигателя е важен в един офроуд.има много по-важни неща, но да кажа за двигателите.
В 1968 година се пуска първият Самурай LJ, който е приемник на едно камионче на Сузуки. Двигателя на тоя първи модел е с обем 360 куб.см. и 25к.с.. 1971 година се правят някой промени, но двигателят остава същият способен да развива скорост до 72 км/ч. На другата година се правят други подобрения, двигателят остава със същият обем, но се покачва мощноста до 32к.с. и скороста до 75км/ч. 1974 година се поставя нов двигател от 540 куб.см. 33 к.с. и скорост до 96 км/ч. Този двигател се е славел с много голям въртящ момент за кубатурата която имал. През 1975 година се прави последната смяна на мотора наред с другите подобрения. Мотора вече е 780 куб.см. 41к.с. и развивал скорост до 130 км/ч. Модела LJ се произвеждал до 1983 година с някой незначителни промени.
През 1982 година се писка модела SJ който вече е с 1000 кубиков мотор 45к.с. и скорост до 110 км/ч.. 1984 година се поставя още по-мощен двигател от 1324куб.см. и мощност от 64 к.с. През следващите години не се правят много съществени промени, докато през 1988 година се поставя редуктор, с който значително се подобрява проходимоста извън пътя. 1990 година се пипва малко двигателя с което се намаля обема до 1298 куб.см. но мощноста се покачва с 2 к.с. Не всички производители, (Самурая се произвежда в Испания,Индия, Япония...) приемат тия промени ... в Япония например все още се произвежда модел с двигател с обем 600куб.см. турбодизел от 58к.с., а също и с двигател от Мазда със 2 литров двигател. През 1997 година се пуска и модел (в Испания) с двигател с обем 1,9 куб.см. турбо дизел от ПЕЖО, а има и с двигател 1,6 литра от Витара.
Преди година и нещо е спрян от производство и е заменен от Джимни.
А кое от двете ще си вземеш най-много зависи за какво ще го използваш
| |
| |
|
|
|