| 
	
 | 
	
          
            
              
                | Тема | 
                   Re: Ако трябва да сме точни... [re: mitrev] | 
                 |  
| Автор | 
Bushman (maYJor) | 
 |  
| Публикувано | 17.06.04 10:09 | 
 
 |  
 
 |  
        | 
         
        
  
        
				Jeep си е марка на Даимлер-Крайслер и има само няколко модела - Чероки, Гранд, Ренглър, Команчи, Вагонир и т.н. Просто името е станало нарицателно, така както Ксерокс, Канго, Фадрома и други. Да не говорим, че самото название е следствие правописна грешка, защото е транскрипция на GP - от "general purpose", с други думи - автомобил за общо приложение. Значи правилно би било да се казва "ДжиПи" вместо "Джиип".
 
 А ако за "джипове" минават само всъдеходи с цели мостове и блокажи, тогава излиза, че само G-класата е "джип"! Защото самите Джипове нямат блокажи на дифовете, поне серийно нямат, Дифендъра също, а Хамъра пък е с незвисимо окачване. А ако става въпрос за блокаж на централния диф, то повечето всъдеходи изобщо нямат такъв, така че и блокаж естествено не им трябва.
 
 Аз самият карах Ренглър няколко години и претендирам, че го познавам детайлно. Но все пак не разбирам, защо целият мост отпред минава за сериозно предимство? Ако е на пружини, значи пак си ги има всички реактивни и стабилизиращи щанги с всички втулки и тампончета. Вярно, че липсват маншоните на полусоките, но пък "артикулацията" е много по-зле и оттам страда проходимостта. Та каква е далаверата от целия преден мост?
  
        
        
  
          |  | 
 |    |   
 
 |  
 |   
 |