|
Тема |
Re: Ако трябва да сме точни... [re: mitrev] |
|
Автор |
Bushman (maYJor) |
|
Публикувано | 17.06.04 10:09 |
|
|
Jeep си е марка на Даимлер-Крайслер и има само няколко модела - Чероки, Гранд, Ренглър, Команчи, Вагонир и т.н. Просто името е станало нарицателно, така както Ксерокс, Канго, Фадрома и други. Да не говорим, че самото название е следствие правописна грешка, защото е транскрипция на GP - от "general purpose", с други думи - автомобил за общо приложение. Значи правилно би било да се казва "ДжиПи" вместо "Джиип".
А ако за "джипове" минават само всъдеходи с цели мостове и блокажи, тогава излиза, че само G-класата е "джип"! Защото самите Джипове нямат блокажи на дифовете, поне серийно нямат, Дифендъра също, а Хамъра пък е с незвисимо окачване. А ако става въпрос за блокаж на централния диф, то повечето всъдеходи изобщо нямат такъв, така че и блокаж естествено не им трябва.
Аз самият карах Ренглър няколко години и претендирам, че го познавам детайлно. Но все пак не разбирам, защо целият мост отпред минава за сериозно предимство? Ако е на пружини, значи пак си ги има всички реактивни и стабилизиращи щанги с всички втулки и тампончета. Вярно, че липсват маншоните на полусоките, но пък "артикулацията" е много по-зле и оттам страда проходимостта. Та каква е далаверата от целия преден мост?
|
| |
|
|
|