|
Тема |
Re: Range Rover 2,5 TDI?? - ???? [re: Calibra 4x4] |
|
Автор |
lNSlDER () |
|
Публикувано | 25.05.04 15:47 |
|
|
Писано е, ама малко.. :)
Първо - да те питам какво имаш предвид като пишеш 2.5 TDI за 1990г.? Моторите до 92г. на Рейндж Ровър-а са италиански дизели, като на Чероки и други и се водят съответно 2.4 TD (до 89-90г.) и 2.5 TD (90-92г.). Пъргави са и вървят добре като за дизели от тези години, но са трудни за ремонт, прегряват, имат смешно малък ресурс и т.н. Повече, които съм виждал в Дару-кар и другаде с мъка стигат 200-250 хил. км. без ремонт поне на главата. Странно (поне за мене) е, че дават различни дефекти в сравнение със същия двигател, но монтиран на Ровър, Форд Скорпио (не знам модели) или на Алфа 164.
TDI-я при ВСИЧКИ Ленд Ровър-и започва от края на 1991г. Две модификации са - 200TDI и 300TDI, съответно първия до 1994г., втория от тогава някъде до 1998г. А при Дифендър-а и до момента, но с поръчка. Моторите са си английски и са си читави като цяло.
Но Рейндж Ровър с тези два двигателя ще намериш много трудно. Слагат му ги 93-94г., в доста малък тираж, точно преди да излезе новия Рейндж Ровър с 2.5 TDS-а на БМВ.
А иначе по другите ти въпроси:
1. Поддръжка - не знам какви са ти критериите за скъпо, като цяло не вярвам да има джип с евтина поддръжка като на Голф 2 или Опел Вектра например. Окачването е малко по-скъпо от на автомобил от среден клас (тампони, шарнири - 40-80 лв., амортисьори - 80-100лв.). Ламарини - като изключим шасито и товаонова, всичко е алуминии, което не е съвсем безгрижно - може да има шупли тук и там. Гние на определени места - отзад под петата врата и още няколко места. Е, и шасито разбира се, но на по-стари и/или доста амортизирани коли. Хубавото (по мои наблюдения) е, че ръждата по Ровърите не расте в стадии до дупки и полуразпад. Пак казвам - тези, които съм виждал и изключвам стари модели, на които щасито им е заминало.
2. За скорости и раздатки не мога да ти кажа. Знам, че раздатките при Рейндж-а са два модела (от общо трите на Ленд Ровър), като са по-бързи. Скоростите са са от по-старите - задна при първа. Има там разни Синкро-меш (няква синхронизация), (нямам латиница) туй-онуй, неща дето не ги разбирам, други тука може да ти разяснят. Иначе е перманентно 4х4 (фул-тайм), с бавни, бързи и блокаж на междуосевия диференциал. В тази връзка - без да засягам никой тук, според мен се държи много по-добре през зимата от всички останали, който са парт-тайм (само заден мост).
3. Разход - според мен не е възможно да паднеш под 10л./100км., независимо с кой от горе-посочените мотори си.. Ако го караш човешки, без да се доказваш по светофарите - някъде 10-11,5, става дума по асфалт и лек черен път. За сериозен офроуд нямам представа колко ще гълта.
Това е от мене!
Успех! :))
|
| |
|
|
|