|
Тема |
Уроци по Анимация-4 [re: Уaндa] |
|
Автор |
Уaндa (да да) |
|
Публикувано | 14.05.07 01:52 |
|
|
Основни позиции при движение на топка
Престън Блеър 4
Всяко движение, на която и да е фигура в природата е близко по логика на това на обикновената сфера.Тук е даден пример с топка, като принципите на деформиране на обема и скороста на движение са аналогични с тези на жабата и дебеланкото.Като приемем, че основните обеми (виж за пример лекциите на Рич за конструкция), от които изхождаме при конструирането на фигурите са топки.
Двете важни неща, които трябва да запомните са тайминг и деформация.
Тайминг
1.При ускоряване на движението разстоянието между основните позиции на тялото се увеличава.При забавяне разстоянието се сгъстява.
Пример- Рис.1
2.Колкото е по-плътна и тежка материята от която е съставено тялото, толкова по-бързо ускорява движение а деформацията е по-малка.
Пример:
а)Гюлето пада много бързо и деформацията не се вижда с просто око в реални условия.В анимацията обаче я има!В анимацията всичко се преувеличава!
б)Балона пада много бавно, но за сметка на това деформацията е видима(ако не се спука)
Деформация
1.Всяко тяло, при ускорение на движението се издължава(деформира се) а при забавяне придобива форма близка до естествената си.Спомнете си движението на капка вода във вакум.
Пример-Рис. 1
2.Всяко тяло при сблъсък с преграда се деформира като обема приема плоскоста на преградата.
В случая с топката и скоковете- рис.1, 2, 3-това е земята.
Анимационен пример - един епизод с Том и Джери, когато Том се сблъска с дъската за гладене и тялото му придоби формата на дъската
3.Колкото по-мека е материята от която е тялото, толкова по-голяма е деформацията при движението и сблъсъка с прегради.
Пример:Отново гюлето и балона.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Търкалящия се камък не хваща мъхРедактирано от Уaндa на 14.05.07 02:21.
|
| |
|
|
|