Само знам че най-много проблеми съм имал с точно такъв сървер отсреща. Или може би с умението на администраторите му да го конфигурират, което е друга тема обаче.
Ами да - ето за това аз дадох някои идеи, и то точно за такъв софтуер.
Относно "системата за известяване" темата е дълга и можем отново да започнем да я дискутираме, но като гледам, отсега са ясни крайните позиции на всеки от нас какви ще бъдат, така че споровете са безсмислени. Но понеже стана въпрос, да си кажа отново мнението: Значи, из Интернет де що има безплатен софтуер, всичко се води as is, но това не значи, че авторите му не се стараят да направят всичко да работи колкото се може по-добре. Ако целта беше в обратната посока - да не работи добре - то тогава изобщо нямаше да се създават съответните продукти. Аз не виждам полза от система, която може да работи, а може и да не работи добре. Това е все едно да си купиш некачествен електроуред от съмнителен произход и производител. На мен такова нещо и без пари да ми дават - не бих го ползвал, защото не мога да разчитам на него, а може и беля да ми направи. Очевидно за да бъде пуснат email2sms са положени някакви усилия и са употребени някакви пари. Явно целта на това е била в посока по-скоро услугата да работи, отколкото да не работи. Не бих приел лесно разбирането, че целта е била именно да има половинчато работеща услуга. Относно желанието да не се носи отговорност за случаите на некачествена работа - това е разбираемо, но това е различно от стремежа към поддържането на системата в работещо състояние. Ако беше иначе, защо изобщо някой се е ангажирал да прави такава услуга. В смисъла на горното на мен не ми е ясно защо зациклянията, които може да са сред основните причини за DOS (Denial of Service) на email2sms се прехвърлят сред интересите на клиентите. За мен това е нелогично.
Съвсем друг е въпроса дали услугата е безплатна или платена. Още преди време бях писал, може и да си прочел, че по тази логика съобщенията на пейджърите също са безплатна услуга, тъй като не се заплаща на отделно съобщение, а само месечен абонамент. Но месечен абонамент се плаща и тук. Логично е тези пари да включват всичко.
Относно платения аспект, аз дори нямам нищо против да плащам месечна такса за email2sms от 5 лв да кажем, ако от това качеството ще се подобри. Но услугата bSMS очевидно не е предназначена за индивидуални клиенти, а за корпоративни такива, следователно тя не ме ползва мен. А и информацията е доста малко на страницата от линка, но все пак става ясно горе-долу.
Също дали email2sms ще се нарича gateway или система за известяване - за мен не е толкова важно. Ясно е за какво на практика тази система може да се използва. Ясно е, че вече повечето съвременни пощи включват възможност за известяване и е ясно, че клиентите си ползват услугата за такива неща. Ясно е, че ако трябва да разчитат на услугата за важни неща като изпращане на фирмени съобщения и т.н. те не могат да я ползват, тъй като е ненадеждна. От казаното дотук все пак не бива да се остава с впечатлението, че аз не съм допуснал и не съм наясно, че целта може да е точно такава - системата да работи ненадеждно, за да има клиенти и за по-скъпо платената услуга. Но аз бих казал, че това е лош подход най-малкото защото липсва алтернатива за индивидуалния клиент. А и ако е така, нека по-високо да съобщим на всички, че системата е ненадеждна, та поне да им стане ясно какво да правят. Не ми харесва и варианта разработката на екстри да стане никога. Смятам, че платената опция за екстрите е налице и сега. От едната страна има кой да плаща (много потребители с малка месечна сума), от друга страна има кой да прибере парите, да направи подобренията и да спечели. И всички са доволни (повече отколкото сега) и никой не губи.
|