|
Тема |
Re: кажете някаква изпробвана химия [re: lnsight] |
|
Автор | TK3C (Нерегистриран) | |
Публикувано | 26.07.01 11:34 |
|
|
Аз съм на принципа, че панацея (универсално лекарство) няма. И този принцип често ме е спасявал от големи неприятности, а, мога да ви уверя, съм бил свидетел на големи мизерии, създадени от тези 'универсални модификатори' - по-конкретно това беше STP с тефлон.
С две думи най-малкия проблем беше задръстения маслен филтър.
Единственото лекарство, което мога да препоръчам в този случай, е хубавото масло. Но тук забелязвам, че учудващо много хора имат изцяло грешна представа за автомобилното място. Дори и в Интернет трудно се намира точна информация за това какво представлява маслото.
Казват майсторите, да се използва 'по-гъсто' масло, да уплътнява хлабините на двигателя. И тук пак има голяма заблуда. Аз съм съгласен с идеята за гъстотата и хлабината, но гъстотата на маслото много трудно се определя. Вярно, че второто число на индекса 15W40 (40) означава гъстотата. Но това е гъстотата при студено масло. А на нас ни трябва гъстота при работна (висока) темература. Още повече, че при 412 е махнат масленият радиатор, и когато температурата на водата достигне нормалните 90С, маслото е между 90 и 150С. А тук вече минералните масла се разпадат на съставките си, е едно минерално масло 15W50 се равнява на гъстота на синтетика от рода на 5W30 !
Още повече защитните свойства са мноооого по-ниски от тези на синтетиката!
Което може би вече ви навежда на мисълта каква би била моята препоръка -- дори и за най-разтропания двигател да се вземе възможно най-доброто масло.
Да не говорим за намаления разход на гориво и удължения живот на двигателя. Това обаче при условие, че компресията е добра (не гори масло) или още повече да капе през семерингите или други уплътнения!
Марката тук няма чак такова значение, всички (известни) производители се изхранват с продаване на качествено масло. На Българския пазар бих препоръчал BP Visco 5000 (hydrocracking) в сиви триъгълни туби, по 11 лева литъра. За 50 лева сте си защитили колата за 10К км!
Иначе всяка друга "далавера" си е чисто "менте"
P.S. С ремонтиран (сменени ризи и бутала) двигател и такова място редовно пътувам от София до Пловдив, и като сляза от планината си държа по 30-40 минути (кратка магистрала :) 140-150-160 КМ/час. Вече съм извъртял 100 000 км от ремонта и още компресията си ми е в нормите. Ама като се замисля колко газ съм изгорил..... :)
|
| |
|
|
|