|
Тема |
Re: Дайте... [re: komitaO3] |
|
Автор |
nikolayds () |
|
Публикувано | 25.02.24 19:12 |
|
|
В момента, дори и без субсидии, в аналогичен клас ел. автомобилите в САЩ са или на същата цена или малко по скъпи. За втора ръка не говоря, там в момента излизат първите след лизингови договори и е евтинджос. Да не говрим, поне в САЩ реклама на ел коли почети няма. И здраво анти—реклама се лее…
Но където си прав, прав си — обществената инфраструктура е мизерна. Поне в САЩ.
Разбирам, че е не е супер изгодно да слагаш станции за бързо зареждане (те по същество са огромни батерии набиращи електричество от мрежата и отдаващи го под засилена мощност). Но все пак, като продават толкова ел коли, да бъдат така добри производителите да се организират.
Или държавата така и така ми взима екстра данък на година, да дадат някой лев от него освен “за път” и за довеждаща инфраструктура (пишат нямало трансформатори).
Даже и тук в Калифорния, ел компанията ни отчита свръх печалби и вдига тока (но лицемерно ти дава пари да си купиш ел кола;) ) — но да построели довеждаща инфраструктура по магистралите — йок.
=> бензиностанците и веригите твърдят, че не слагат бързи зареждачки, защото им трябвало по—вече енергия от трансформаторите, а по магистралите в средата на нищото искали ел разпределители майка си и баща си.
Все пак света не е САЩ или България :) и явно с тези бройки продадени коли, има къде и как да ги зареждат и на дълъг път и в градовете. Особено за Китай, числата са умопомрачаващи (в САЩ миналата година показваха полета от “продадени, но неизползвани ел коли”, в Китай. Оказа се фейк — стар модел от фалирала лизингова компания, за споделяне на автомобили).
|
| |
|
|
|