По ред: МиГ-9 е първия сериен реактивен самолет на бюрото на Микоян и Гуревич, но има един със смесен двигател, който носи абревиатурата МиГ-13. той е със смесена силова установка, всъщност те са две, витлова в предната част на самолета и реактивна в задната. Абревиатурата е подвеждаща, той е много по ранно разработван самолет от МиГ-9, но я кара с изпитателното название И-250, докато му е присвоено бойното Миг-13.
Месершмит Ме-262 просто е първия реактивен сериен самолет в света, при това използван доста успешно от немските летци в бойни условия. Има и ас с него, но не му помня името. Писах преди време, че от него по-рано би могъл да влезе в серийно производство неотстъпващия му конкурент Хайнкел Хе-280, но симпатийте на диктатора към Вили Месершмите за сметка на Ернст Хайнкел го подвеждат. Все пак и тогава, както и днес, всеки иска да докопа държавната поръчка. Освен това е и борба на лобита и авторитети, а там по-груб и с фатални последици за райха е този между бившия ас от ПСВ Ернст Удет и талантливия организатор и ас от ВСВ Адолф Галанд. Хитлер може да харесва новите технологии, но първоначално Удет налага своето мнение за развитието на бойната авиация на Райха и едва впослествие Галанд взима връх (той е горещ привърженик не реактивите), когато е твърде късно да се обърне ситуацията във войната.
Ф-86 има е прякора Миг-килър не случайно. Когато е въведен, създава баланса във въздуха през корейската война.
Ако руски летец е в МиГ-15, тогава им е било трудно на американските летци, но със севернокорейските пилоти са нямали проблем.
Редактирано от kuduger-96506 на 02.12.18 09:19.
|