|
Тема |
Цитат: [re: Xoлдън] |
|
Автор |
jamie (чисто нов) |
|
Публикувано | 27.08.07 11:15 |
|
|
"най-важната част от установката е един зареждач за акомулатори на 12 волта.
В съда се налива електролитен разтвор от сода каустик-натриева основа-в съотношение 50 грама на литър вода-т.е. в един литър вода се слагат 50 гр сода каустик на кристали.
Анодът(+) се слага на металната тръба, а Катодът(-) се закача за детайла на който ще му сваляме ръждата. В никакъв случай, не трябва детайлът да се допира до стените или дъното на металният съд.
когато всичко е готово включваме токът и се махаме от помещението където протича този процес , защото се отделя водород-абсолютно се забранява да се пуши около съда или да се пали огън, аз съм се убедил , че това нещо гърми като доближиш огън до него. :)
Реакцията се оставя да продължи от 12 до 24 часа, след което токът се изключва.Изваденият детайл е с черен цвят от променените окиси-фактически това е ръждата която е станала като черна паста. Тя се остранява под течаща вода с телена четка, след което детайлът се полира до блясък"
При мен (пробвал съм го и ползвам процеса за авточасти реставрация) използвам пластмасово кошче, парче винкел за Анод и детайла за катод. Оставям за през нощта, пускам поне 1А ток (може и много повече, просеца се ускорява). Използвам сода бикарбонат понеже е безопасна - няма нужда от натриева основа (сода каустик). Ръждата после пада след измиване с вода и обтриване с парцал - дори не използвам телена четка. Преди да сложа детайла в електролита го обезмаслявам и измивам (с Меглио или друг препарат за чистене мазнина от фурни и вода) - но дори това не е задължително ако електролита ще се ползва еднократно.
ПП: Почистения детайл ръждясва БЪРЗО - важно е да се обработи после веднага.
|
| |
|
|
|