Te тунерите това им е работата, ако кажат, че от двигателите повече не може да се изстиска, ще останат гладни.
Но донякъде мога да вярвам на отношението увел.мощност/ув.върт.момент, т.е. че по-безопасно се вдига върт.момент, отколкото мощността и оборотите.
А турбо с променлива геометрия съществува, вярно, от скоро, мисля, че Мерцедес първи го пуснаха. Но си прав за цената, разбира се. На мен целта ми е нещо на старо. Дори си мисля за турбина от дизел. Те нали и без това работят на ниски обороти, идеално ще ми свърши работа.
Особено ако се сложи някакъв клапан, който да ограничава потока на изг.газове към турбината, т.е. при обороти над дадено число, например 3500 турбината да се върти с една и съща скорост и да има константен дебит, и да не претоварва много двигателя при високи обороти. А и да създава по-малко backpressure при обороти.
И ако може тази клапа да се отваря/затваря допълнително и ръчно, можеш да я оставиш отворена постоянно, и да си караш като без турбо, а като искаш boost, затваряш клапата, турбото се завърта, и излиташ!
Но тук основен проблем, който виждам, е настройката на карбуратора за работа в толкова много режими -- ниски обороти с турбо, високи без турбо, и т.н.
А относно газовата уредба, моята е електронна, т.е. следи има ли ток към свещите, а не е с вакуум.
Но, доколкото познавам работата на изпарителя, той изпарява определено количество газ, докато налягането на изпарената вече газ достигне някаква стойност, и спира изпаряването. Докато изпарената вече газ не се изсмуче през тройника от двигателя.
Но, имайки предвид увеличеното налягане, двигателя вече няма да смуче, а ще му се тъпче въздух. Т.е. няма да има кой да тъпче и газ към сместта.
А относно разпр. вал, и аз имах на предвид това, т.е. по-малко време за отваряне на клапаните, а не по-малко отваряне. Предполагам знаеш много добре, че клапаните стоят отворени малко по-дълго, отколкото 4тактовият цикъл предполага, за да може цилиндъра да се донапълни, или доизпразни съответно. Защото на високи обороти времето на отваряне на клапаните не е достатъчно за газовете.
Особено на москвича разпр.вал е с огромни застъпвания, т.е. много дълго отваряне, като за високи обороти.
Обаче това няма да е необходимо при принудителното пълнене, особено на ниски обороти може да получи кофти момент, когато и 2та клапана са отворени, турбото да продуха цилиндъра и да изкара и неизгоряла смес. От което ще страда икономичността.
А и принудителното пълнене води до по-бързо и ефективно запълване.
Но, спроред мен, основен враг на въртящият момент, е малкият ход на буталото (за сметка на диаметъра на цилиндъра). В москвича отношението е 70/82. Късият ход помага много при високи обороти, но по-големият ход, и съответно по-дългото рамо на коляновият вал, помага за по-правилното прилагане на върт. момент върху коляновият вал.
За това съм се замислял за колянов вал с по-дълги рамена, има серийни комплекти такива, така дори и обема на двигателя ще се увеличи към 2л.
|