|
"околовръстното - ново и с по две ленти за всяка посока и софийското даже е много по-зле"
Дай Боже, с нетърпение го очакват всички софиянци и пловдивчани, които им писна да си дрънкат колите по старозагорските улици и да плащат глоби на тъпите заядливи катаджии, които са нацвъкали хубавия иначе път към Азотноторовия завод с безброй ограничения, все едно че работят там хиляди работници.
Софийското околовръстно е по-зле от всичко на света. Особено южната му дъга. Така че обектът за сравнение не е подходящ.
А ако толкова искаш да те светна за околовръстните шосета и имат ли те почва у нас!
Русенското околовръстно шосе - с две платна по (най-малко) две ленти, без леви завои, с автобусни спирки, детелини на две нива на всички разклонения, осветление е пуснато, знаеш ли кога - без един участък от 2 км ("Охлюва") - през 1976 г., в завършен вид - през 1982 г. Уви, лампите отдавна не светят, дупките стават все повече и повече. Мрачна българска картинка.
Добре се реши, макар че се точи дълго с годините, пътният трафик в Търново. Тунелите (те са отпреди 25 години) поеха трафика север-юг, който преди това минаваше през стария град. Пътният възел до бирената фабрика е оригинално решение, съобразено с особеностите на релефа - река, стръмни скатове.
Добри са околовръстните шосета на Казанлък, Благоевград, Дупница и Плевен, които не знаят, що е това транзитен трафик. Разградското е добро като замисъл, преди 3 години беше страшно разбито, сега чувам, че Церовски пооправил разградските пътища, дано не са забравили околовръстното.
Сравнително прилично е пловдивското решение, което отведе транзита за Родопите. Недостатък - пресича безброй кръстопътища на едно ниво без светофари. Особено пресичането с шосето Пловдив-Пазарджик е направо опасно.
Габровци се престараха и си направиха полуоколовръстен път през девет планини в десета. Ако идваш от Шипка, минеш през околовръстния път и излезеш към Севлиево, си удължаваш маршрута с 20 км. Знаещите района си минават през града, добре поне, че ТИРовете избикалят.
Нерационален е и опитът за отклоняване на трафика от варненското летище към Албена чак през Франга.
Бургазлии са затруднени от блатата, наобиколили града. Все пак преди години, когато пуснаха бул.Струга (от Билла към Созопол), това много подобри нещата. Но този път отесня и е добре да се замислят за ново трасе, невлизащо в града - някъде между блатата и Нефтохима.
Уви, заралии закъсняха много в това отношение. Дано най-сетне му се види краят!
Лучьше гор могут быть только горы, по которых еще не бывал...
|