|
Тема |
Re: za uvw [re: Trevoga] |
|
Автор | uvw (Нерегистриран) | |
Публикувано | 13.02.02 21:54 |
|
|
Благодаря, не смятам да съм ти помогнал много. Най-вече си изплаках мнението и разочарованието от неблагодарната преподавателска работа (а може да греша и просто да не съм ставал за преподавател).
Иначе много добре разбирам какъв ти е проблема, ако тепърва трябва да започваш с Visual Basic. Работата е там, че е нужно да се разбират и принципите на Windows, как се обменят съобщения между прозорците (HWND) и различни събития. Имам в предвид неща като WM_PAINT, WM_KEYUP, WM_LBUTTONDOWN, и т.н.т. Виждам някои хора да натискат копчетата на VB и да редят бутони във фармите без изобщо да разбират Windows. Постигат нещо, но не е много редно така да се работи. Ако възприемаш сериозно нещата, разбира се.
С това исках да кажа какъв е проблема с изучаването и работа със системи като VB, VC++, Delphi и т.н.т. За да се изучи добре, което сигурно е целта на курса дето смяташ да водиш, освен обикновенни знания за програмиране от рода на if-then-else-do-while трябва да се изучават (разберат и запомнят) понятията на операционната система Windows. Какво е EditBox, CmboBox, Dialog, HWND, ClipBoard, OLE, ... А това вече не е обучение по чисто програмиране, а е правилно да се каже че е технология.
Трябва да вземеш някое ръководство (учебник) за Visual Basic и да караш по него. Всички са еднакво добри, понеже авторите преписват и обясняват това, което го има в хелпа (MSDN). Самото понятие обектно ориентирано програмиране е най-малкия проблем в случая. Не е трудността в него.
Целта е добра, стига да можеш да я осъществиш. Определено е трудно да научиш учениците си след като знаем, че от един клас я има я няма двама човека които се интересуват и се сещат по въпроса.
Според мен тези които са поставили такава програма в училище може и да са се изхвърлили малко. Програмисти на които им се налага да пишат реални програми на VB вземат по-добри заплати от един учител.
Къде е логиката тогава?
Според заплатата - усилието.
Не е ли така?
|
| |
|
|
|