|
|
| Тема |
Re: разход на масло...???? [re: begamot] |
|
| Автор |
PARADOX_sf (ентусиаст) |
|
| Публикувано | 05.06.03 18:38 |
|
|
|
Така...
Сега можеш и да пробваш 5W50 ако пак дърпа същото количество пробвай с 10W60 или 5W60. Задължително ПЪЛНА СИНТЕТИКА!
АДХ нека да направя едно разяснение.
Повечето хора или ЛАМЕРИ казват следното:
Синтетиката била тънка, минералното гъсто, а полусинтетиката между двете! ТОВА Е АБСОЛЮТНО НЕВЕРНО!
За кво подяволите ще ги пише тия вискозитети, а? Например 10W50 го има както минерално, така полусинтетично, така и пълна синтетика! И искаш да кажеш че двете масла ще са с различни вискозитети? Напълно НЕвярно твърдение!
След 5000км минералното ще е боза, полу синтетиката към 7500 и на 10000 пълната!
Добре Kakво подяволите означават тези букви цифри и т.н.?
Първата буква показва вискозитета на маслото при студен мотор, а втората при топъл мотор.
Хубаво е първата цифра да е малка но винаги има едно НО!
Когато мотора е студен детайлите въре в него не са заели правилната форма и позиция в която са при топъл мотор. Тогава се образуват много малко разстояния между тях и колата почва да харчи масло, ако то е много рядко при студен мотор като например 0W40.
После се чудат хората що гърнетата са пълни с боклук (изгоряло масло) и колата харчи масло. Например 5W40 е добър компромис както и 10W40. Някой ще каже добре де ама на 15W40 кво му е? Ами това че е прекалено гъсто за студен старт и не пази мотора под 10 градуса. Ще сканирам една таблица и ще видите какво имам предвид.
Втората цифра е вискозитета при топъл мотор. Например 5W30 е кофти масло за температури над 115 градуса! Просто защото при високи температури става на боза. За това е хубаво и 2-рата цифра да не е много малка, но не и голяма, че маслото става много гъсто.
Ще ме попитате какво сипвам аз предполагам? Ще кажа Shell! Някой казват че е боклук, но тва пише в книжката на Хонда и тва сипвам. Не вярвам, че са такива балъци за да препоръчват некачествени масла. Ако не знаете дори Ферари идва със Shell!
А относно гамата масла на Шел...
Ами Най-скапаното мисля че беше Червения Шел. Минерално масло препоръчва се за разни Лади, Москвичи и т.н.
Жълтия е подобрено МИНЕРАЛНО и се препоръчва пак за соцвозила и по-обикновени западни коли.
Син или Зелен (вече нямам прясен спомен) Шел. Полусинтетика. Слага се на по-старите резачки например на Пежо 205 ГТИ това се препоръчваше.
Сив Шел. Пълна синтетика. Най-доброто от гамата на Шел. Това се слагам и на Хондите. Тва пише и в книжката на колата.
АДХ на ваща Хонда може и пълна синтетика да и сложите. Въпросът е дали има смисъл. Ако е с подходящи вискозитети няма да го лапа. Ако ще и минерално дето уш било гъсто със малки вискозитети пак ше го лапа!
ВСИЧКО КОЕТО Е ПО-ЗЛЕ ОТ ПЪЛНА СИНТЕТИКА Е КОМПРОМИС!
VTEC POWER
| |
| |
|
|
|