|
Тема |
Re: Заратустра [re: agentbond] |
|
Автор |
wute1912 (непознат
) |
|
Публикувано | 17.05.12 16:00 |
|
|
Ницше е бил сифилистик - като Ленин, затова и двамага са толкова крайни и в много отношения нямащи много общо с човешкия морал ...
"Класовото" общество не съвсем добро естествено...Експлоатация, ограбване, престъпници - за това си има съд...
Принадената стойност е недоказана хипотеза от гледна точка на така наречената трудова теория на стойността.
Развитие, благосъстояние, образование и тн. - и аз съм за тия хубави пожелания и виждания.
"Капитализмът" краде... Индустрия не се създава и развива с кражба, макар, че кражбата може да съпътства развитието. Индустрия и кражба са различни неща... Промишлената революция в Англия отпочнала преди 200 г. от гледна точка на работника, живеещ 30-35 г е нещо много жестоко и лошо, но от гледна точка на човечеството това е огромна крачка напред....(При соца това разминаване между общи и лични интереси придобива гротескни форми)
Създаването на така наречено соц общество при днешното еволюционно състояние на морала на човека неминуемо води до плачевни резултати и неизбежно развитие на червена буржоазия...
Според "класиците" на марксовото вероучение соц собственост трябваше да създаде комунистически морал, но вместо това тая собственост желязно доведе до морала на номенклатурчика. Или както каза императора Палпатин на Люк - It is unavoidable.
Нали основното, в което КМ и ФЕ се отцепили от Хегал е, че питието определя съзнаянието (май беше битието - ама хайде).
В следния си текст (въпреки че съм съгласен донякъде с него) пак се отклоняваш от марксизЪма ленинизЪма и по-скоро мязаш на последовател на Хегел:
"Моралът се формира на базата на осъзнатост. Осъзнаването на моралните принципи и отношения е въпрос на интелект. Само достатъчно висок интелект може да осъзнае нуждата от морала. Защото светът се крепи на морала и неговото спазване. Иначе просто всичко се разрушава и обществото се саморазрушава. Разрушава се и личния свят на човека, отношенията с останалите хора. Само достатъчно високия интелект проумява нуждата от морала и спазването му. Осъзнаването на морала е недостъпно за недостатъчно интелигентните, които не виждат по-далеч носа си и не разбират разрушителната и саморазрушителната стихия на аморалността. За да се проумее това е нужен интелект.
Нарушаването на морала е все едно да се сече клона на който седиш"
|
| |
|
|
|