|
Тема |
МЕТРО & ТУНЕЛЪТ ПОД ШИПКА!!! [re: Pif] |
|
Автор |
morgoth™ ( ) |
|
Публикувано | 11.10.06 10:53 |
|
|
МЕТРО само си избират къде да се построят и даже при строежа не ползват български фирми или работници. Вече не е много интересна верига магазини. Хранителните продукти са на много близки до минималните в другите вериги, а някои даже са много по-скъпи. Бялата, черната и друга техника, както и химиите са обикновенно от залежали количества от МЕТРО-Румъния или МЕТРО-Австрия. По този принцип работят и ТЕХНОМАРКЕТ - така че няма нищо ново на пазара, ако дойде МЕТРО. Наистина нови или наистина качествени продукти там няма. Отгоре на това МЕТРО си е чист склад - там отиваш и купуваш, т.е. персоналът там няма задължение да ти обяснява нищо или да знае нещо за стоките. МЕТРО избират само големи градове и след като открият магазина, той става квартален за някой квртал, защото в другия квартал действа конкурентна търговска верига - и никой клиент няма да бие километри път за да спести 20 стотинки от някоя стока. Толкова за МЕТРО.
Въпросът обаче е за ТУНЕЛА и той е много важен за града. Един залязващ град, от който вече никой не се интересува. Никой политик няма да се сети и няма интерес от ТУНЕЛА - този въпрос трябва да се инициира от местното население и никой да не го направлява. Нещо като СЪЕДИНЕНИЕТО на България трябва да стане.
И наистина става дума за СЪЕДИНЕНИЕ на две Българии - Северна и Южна!!!
Срамен факт е нещо друго - отвопрете линка
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=kazanlak&Number=1943853543&page=0&view=collapsed&sb=5&part= -
това е на клуб "Казанлък". Казанлък имат много по-малък интерес от ТУНЕЛА, но постоянно инициират разговор и имат намерение да го направят. И при това, за тях изобщо не е важен - имат до себе си пътища за навсякъде. Даже не ги бърка да пътуват през Хаим Боаз.
И вижте Габрово като пътища докъде стига. Пътят на Габрово за всички други посоки от света е много труден. Три посоки има - В.Търново-Русе, Шипка-Казанлък и Севлиево-София. И трите пътя са нисък клас, еднолентови. Т.е. Габрово е в зависимост спрямо пътища е в зависимост от други градове, които нямат принципен интерес от ТУНЕЛА.
Нека погледнем и другата страна на нещата - колко катастрофи стават на ден по Прохода Шипка - нека видим една статистика на КАТ-Габрово и КАТ-Казанлък. Никой не иска да говори за това, но съм виждал трупове по пътя, изхвърчали автомобили, обърнати камиони, натрошени стъкла и какво ли не - почти всеки път, когато съм пътувал от там. Колко ли невинни жертви има всяка година в сегашния проход? (Да не говорим за "виновните", но и те са хора, и те имат роднини.) Не е ли истина? А колко димящи автомобили спират по пътя да се охладят... Колко счупени ходови части? Колко ремонти? Колко пари на вятъра всяка година? Колко нерви? Колко изгубено време?
Верно, има и този аспект - ако се построи ТУНЕЛА, сегашният път през Прохода ще позалезе, няколко ресторанта и заведения ще утихнат. Вярно е. Но ресторанти и хотели има навсякъде, даже са твърде много - този бизнес ли трябва да развиваме в Националния Парк "Шипка"? Не е задължително.
Та, пшри тези дребни недостатъци, идват и големите предимства - колко много работни места ще осигури строителството на ТУНЕЛА? И после при поддръжката му? Колко близко ще стане Казанлък? (15км - и то по права линия, не със завои) Колко близо ще стане Стара Загора, Сливен, Пловдив, Бургас, София даже?
Извинявайте, че изреждам аспектите изчерпателно, но темата ме вълнува.
-------------
morgoth™
-------------
|
| |
|
|
|