Да добавя и аз нещо (въпреки, че рядко поствам чета ежедевно), може би малко в страни, но може би полезно.
Регистрацията на сдружение (юридическо лице с нестопанска цел, ЮЛНЦ) го прави автоматично обект на Закона за счетоводството и на другите счетоводни и данъчни нормативи. С това искам да кажа, че някой неща, за които споменавате тук са си доста сериозни. Касиерът, например, не е просто човек, който събира стотинките и ги записва в тефтера. Той става материално отговорно лице. Също така ЮЛНЦ си води нормално счетоводство, (почти) както при фирмите, с всичката бумащина и постоянна заплаха да не си забравил някой срок или изискване. Разбира се, не е необходимо това да е текущо през годината, може веднъж в края на годината да се съберат документите и да се направи отчета. Дори и през годината да не сте правили нищо в края й винаги има няколко дни работа за счетоводител. Особеност при ЮЛНЦ е, че ако не извършва стопанска дейност не подава годишна данъчна декларация (поне така беше за 2001г.). Ако обаче решите да продадете една снимка от името на клуба - ето ви стопанска дейност и клуба подлежи на данъчно облагане за тази продажба. Още повече, че се води отделно счетоводство за нестопанска и за стопанска (ако има) дейност.
За направените разходи трябва да има откъде да се направят, преди тях в касата да има пари, тъй че идеята за членски внос не е за изхвърляне. Членският внос може да не е регулярен, но за тези разходи за учредяването, за захранване на сметката и т.н. откъде ще се вземат пари? Е, има варианти, но все пак членският внос е добро решение.
С всичко това просто искам да кажа, че има още една страна, която трябва да се уточни и ако се наложи да се консултира.
|