В събота - на 21-ви - бях на работа до 15 часа нейде.
Направи ми впечатление, че улици и булеварди бяха пълни с коли - нещо, което не съм забелязвал на други празници. Обикновено София опустява още предишния ден вечерта. Този път - не.
Прибрах се набързо, нахвърляхме багажа в колата и тръгнахме. Снежецът беше спрял да вали, движението беше не особено голямо, дори на детелината на околовръстното и Ботевградско шосе липсваше перманентната тапа в дясната лента.
Всичко беше чудесно до разклона за Жерково.
Малко след него започна Задръстването.
Напълно си заслужава главната буква - такова чудо не бях виждал дори по баетошово, когато нямаше магистрала и се минаваше по стария път през Витиня.
Това при не особено голямо - за разлика от друг път - движение.
Радиото на Хоризонт, за да следя пътната обстановка. Инак отдавна съм спрял да го слушам и карам на Радио 1 най-често.
И там постоянно повтарят, че магистралата е задръстена и в двете посоки заради ремонта на тунел Ечемишка, като движението е организирано в две ленти в посока Варна и една лента - в посока София. В действащата тръба на тунела това. И че на проф. Пимпирев са му отнели едни пари за антарктическа експедиция, за да ги дадат на зърнопроизводителите.
Влачим се със скорост от порядъка на 2-3 км/ч.
Пътната обстановка е абсолютно нормална, не за зимни, ми дори за есенни условия. Ситният снежец се топи, платното е просто мокро - няма киша, няма навявания, няма лед.
Обаче се влачим.
След около час наближаваме отбивката за стария път и си мисля как ще кривна по нея, и ще избягам от тоя ужас.
Ядец!
На отбивката конуси и патрулка.
Единственият обходен път е затворен!
От дясната лента се вижда, че на пътя има около 2 пръста сняг.
Цели два пръста! Ужас!!!
Продължаваме да пълзим.
През цялото време от радиото ми обясняват, че в посока Варна са две ленти, а ние едва пъплим.
Решавам, че е станала катастрофа и движението затуй е такова.
След два часа и половина стигаме тунела и се оказва, че радиото е лъгало през цялото време.
Лентата в посока Варна в тунела е само една!
Просто след ремонта на тръбата, в тунела са останали 2 ленти и половина, поради изграждането на тротоар в аварийната лента, до стената на тунела. Непрекъсната маркировка за аварийна лента има, но в тази аварийна лента може да мине само колело, тротинетка или мотоциклет.
Ако не е много голям де, мотоциклетът.
Да речем - Балканче.
Това е "новата" организация на движението в тунела, организирана от КАТ.
...
На село стигнахме в 21:30.
Три часа загубени на магистралата!
Ако Путин беше решил през това време да нападне България, щеше не за три дни, ми за три часа да я превземе, щото почти цялото мъжко население беше блокирано на двете магистрали и няколкото прохода, където все беше станал по някой инцидент и се бяха образували тапи.
230км. за 6 часа!
Пак ще кажа - такова нещо не ми се е случвало дори когато магистрала нямаше.
Не знам дали сте прочели новината отпреди няколко дни, че някакъв, на когото му отнели книжката за безброй нарушения, аха да завърши милиционерското училище и да стане полицай.
МВР е най-некадърно работещата държавна структура в родината. А в звеното на КАТ явно работят най-ниско интелигентните й служители, които нямат понятие ни какви курсисти приемат, ни какво движение организират.
При това - това е структурата с най-голям процент финансиране от държавния бюджет.
И при това финансиране, там не може да се намери дори някой полуидиот, който да пусне потока от Варна през стария път, а този от София - изцяло през тунела.
Смятам, че бюджетът на МВР трябва да се ореже на 70% и половината от сумата да се даде на Пимпирев, за да закара целият среден и висш състав на министерството в Антарктида, където същият този състав да организира движението на пингвините. От друга страна, малко ще е жестоко към животинките, та не знам...
На редовия състав, на който не му достигат явно смелостта и акъла да звъннат на началниците си и да им кажат, че са идиоти, може просто да се приложи децимация - мисля ще е милостиво и справедливо.
|