Тези четива... Са като бензин върху огъня бълващ от двата края на евро-атлантиците забелязали още един български недостатък плачещ за поправка, като структурата на учебната година в България, броя на часове прекарани от българчетата в училище, училищните ваканций, та чак с първия и последен учебен ден...
Четох на скоро излиянията от някакъв... идиот, да го нарека учтиво, плюещ и по началото, и по края на учебната година в България, и по броя и дължината на училищните ваканций, и - ей тей тва беше основната му критика - че българските ученици прекарвали не (НЕ!) достатъчно часове в училище, в сравнение с обичайните стожери и блестящи примери на образовани културни общества в света.
Идиотът явно нямаше и понятие за културните (сиреч, икономически) предпоставки определили учебната година в, примерно, САЩ. В тези неща има културна инерция, точно от времето когато масата американци са живеели по селата и са се препитавали от селско стопанство. Значи, започва се с детския труд, нужен на семейните селски стопанства. Децата могат да бъдат "отпуснати" за училищно отсъствие от стопанството според периодите на усилена селско-стопанска дейност. Това за кога започва / завършва учебната година и броя / дължина / разпределение на училищните ваканций. Вторият фактор е че децата трябва да са 100% трудоспособни / налични за работа когато не са на училище. В превод, училището не дава домашни! (Говорим за културната инерция, да? Впрочем, за най-ниското ниво гимназиална диплома, което е нивото за масовката американчета, домашни практически няма. Все още.) Колкото часа от деня учениците прекарват в училище - това са ВСИЧКИТЕ часове на учене. Обратно у дома се бачка, а не се заляга по учебници и математически сборници и прочие НЕпроизвеждащи занимания!
А както знам, в България учебното занимание за учениците, в културна инерция, НЕ е ограничено само до часовете в училище: българските ученици блъскат домашни като обречени. Което ще рече, за идиота решил да плюе по българското основно и гимназиално образование, че сравнението на училищни часове между България и други държави (особено САЩ и Канада!) е просто... идиотщина.
Но идиоти като въпросния не отбират от аргументи срещу идиотщината си. И сега като си пуснал това разказче... Просто им даваш още една причина да плюят по българското образование.
И само за справка на българското "назадничаво" образование спрямо това в САЩ: аз имам, формално образование, до 8ми български клас. Формално гимназиално образование нямам. В САЩ минах приравнителен изпит, за гимназиална "Правителствена Равнозначност Диплома", чрез която да удостоверя че имам гимназиални познания спрямо средата на моите връстници американчета, завършили формално гимназия. Моите познания от 8ми български клас ме изстреляха до познания по математика, физика, химия над 97% (а може би и по-високо; не искам да се изхвърлям - а за целта тук нямам и нужда) от американските гимназисти. По история бях по-зле (куцах в историята на САЩ), но в "световна" история ритах задник. В крайна сметка, по всички изпитни параметри не само минах, ми минах "много удобно", така да се каже. Това през 1978. С тази Правителствена Равнозначност Диплома (сиреч, с познанията ми от 8ми български клас) започнах висшето ми образование в САЩ. И бях отличник, пак в статистическо сравнение спрямо състудентите ми, от ден първи. Мисълта ми е, идиоти като въпросния не си знаят гъза от дупка в земята, по американски казано.
|