|
|
| Тема |
Като спомена пушека... [re: parvaty] |
|
| Автор |
Santo Modesto (рекордьор) |
|
| Публикувано | 19.06.24 19:55 |
|
|
|
При вас (предполагам, в Германия), при екологичната инспекция на кола, дали бива отчитано спазването на двигателни параметри - или бива отчитано какви и колко отпадъчни газове излизат от ауспуха?
Щото едно време в Калифорния, примерно, екологичните инспекций отчитаха само двигателните параметри - без оглед на какво излиза от ауспуха. Моята кола тъкмо бе излязла от двигател поправка, и механикът я бе нагласил да отделя 10% (1/10, да наблегна) от допустимите отпадъчни газове. Но това нагаждане беше - защото колата беше на 10 години - чрез промяна във временуването на искренето на свещите. На екологичната инспекция колата пропадна - заради - естествено! - различното временуване на искренето. Искренето беше "поправено" вътре в параметрите за НОВА(!) кола (без отчитане на изтъркване на двигател частите за 10 години употреба), и колата бе отчетена като преминала екологичната инспекция. Тази "поправена" кола, задоволила екологичните изисквания, отделяше 90% от допустимите газове в ауспуха. Но целта на "екологичното" усилие явно не беше чистотата на въздуха, а насилване на хората да купуват нови коли. Може - и надявам се - вече в Калифорния екологичните инспекций да гледат в ауспуха - където е редно да гледат ако вярно целят екологична чистота. Но ще съм учуден, ако нещо е променено от каквото аз помня.
Та обратно към положението в Германия: проверката е в ауспуха, или в двигател параметрите? Или и в двете?
| |
| |
|
|
|