|
|
| Тема |
Re: За какво ставате и за какво - не. [re: UnicaDonna] |
|
| Автор |
Deern (Познат) |
|
| Публикувано | 19.05.24 07:33 |
|
|
|
Това отдавна го има, но в България ще е трудно да се въведе, защото трябва да се промени голяма част от образователната система.
Още от детската градина, а и след това в основното училище децата се оценяват (само от градината/училището, без да им се дава свидетелство) по това какво могат и какви са — дали са силно социални и могат да избират с какво да се занимават според интересите им.
Гимназия е след 4ти клас. Значи ставаш за висшето образование, останалите -не. (Да ги настигнеш от паралелно училище е трудно, изпитите за абитурата са еднакви)
Останалите след 4ти клас влизат в училища и имат профили в нещо.
Според това, колко си умен или кадърен, ставаш занаятчия/пекар/готвач или човек с офисна професия.
За всяко нещо има тестове (някои са задължителни, други не).
Например дъщеря ми сега е студентка. Преди да я приемат имаше тест за учители, който всъщност представлява “стрес-мениджмънт”, не толкова социална компетентност (това и без друго й е сила) (тест без предварителни знания в професия)
А пък по мое време, а и сега е така — студентите по информатика и машиностроене в началото бяхме заедно в лекциите. Преди това имах някакъв тест, без предварителни познания — имаше някакви схеми на 3D–редица от зъбни колела и трябваше да давам в отговора коя система какъв резултат дава.
Имаше и нещо подобно като тетрис - за тримерното разбиране на човека, имаше също и процентуално смятане.
Всичко това се прави в много кратно време, така че без да мислиш да даваш отговорите.
Аз ставам за неща, които изискват дълга концентрация, даже търпение.
Не ставам за социални неща, сигурно съм асоциална.
| |
| |
|
|
|