Защо не адресираш целия този спретнато написан чаршаф за задълженията на Синода към самия Синод? Със сигурност имат някаква пощенска кутия за писма от миряни и ги четат. Мисля, ще бъдеш реално много по-полезна чрез такова действие, отколкото само да сееш възмущение в някакъв виртуален клуб. Гражданската позиция, изразена уместно, също е стожер на обществото.
Насилието срещу деца се оказа тема, по която те счетоха така да вземат позиция по въпроси, които изобщо не са от техните компетенции (права и задължения), че да блокират възможността това децата да бъдат защитени от малтретиране. Еми, като няма закон, ще си ги бием безнаказано и готово. Кой спечели от това? Църквата, която се заинати?
Нямам представа за какво говориш, какво си чела и как си го разбрала. Дала си ми някакъв линк към СТАНОВИЩЕ НА СВ. СИНОД НА БПЦ-БЪЛГАРСКА ПАТРИАРШИЯ
относно проектотекста на Закона за детето
(подготвян от МТСП / МС за гласуване в 41 НС на Р България през 2012 г.)
В становището за този проектозакон са цитирани и коментирани конкретни членове и алинеи, които смислово не отговарят на същите в настоящия актуален Закон за закрила на детето. След като не си дала втори линк към пълния текст на конкретния проектозакон, за който е публикувано становището на БПЦ, няма как да се прецени какво точно оспорват и доколко имат основание за това.
Аз разполагам само със становището на БПЦ, тоест, половината от материалите, които да сравня и да си създам мнение. И с твоите думи, че Църквата се била изказвала за неща извън нейните компетенции и била блокирала възможността да се защитят децата от малтретиране. Във въпросното становище на БПЦ не намирам текст, който да е извън компетенциите на Църквата, още по-малко текст, който оспорва защитата от малтретиране. Няма как да знам какво точно са имали предвид без текста, който оспорват. А на твоята преценка не се доверявам по обясними причини. Като отправяш критика, нека не е с общи приказки а с доказателства.
Как да го разбирам аз - а и тези, които не ходят на църква, пък те май са мнозинство - това? Че на Светия синод, в мълчанието му по темата всеки път, му е все тая дали една от нас утре ще бъде убита? Как да го разбират тези жени, които всеки ден минават през този ад - че на никоя институция, вкл. на църквата, не им дреме дали ще умрат? Да, ако са мирянки, свещеникът. Ама ако не са мирянки, да мрат?
Разбирай го, както искаш. Мнението е като задника - всеки си го има.
|