без да се изгуби нито едно парче - това няма как, няма 100%гаранция, губи се багаж, губят се пратки, падат самолети, потъват контейнери, изпускат контейнери и всичко вътре се троши.
Как - така:намери си голяма спедиторска фирма, международно представена близо до теб. Напише запитване, размери и брой и тегло на инструментните ти шкафове. Ако искаш, снимай и закачи снимки, да видя точно какво. Шкафовете се слагат в каси, crates, пред тебсе проверяват от митница, затварят се, чемберосват се и се пломбират. Ако стоката е по-малко от 20FT контейнер/ 6 метра дължина / или 40FT контейнер / 12 метра дължина/ си за групажна морска пратка, LCL. Теоритично съществува и лудостта да сложиш един палет в един 20FT контейнер и да искаш да пътува само с това - но поискай цената и ще се откажеш.
Поискай цена DDP България, където трябва да се докара / DDP - delivery duty paid / - ти да платиш и транспорта и евентуалното мито в България, за да не товариш приятелите си да плащат разходи по доставка и мито и ДДС. Ти подаряваш - всичко плащаш. Нищо, че е оборудване втора употреба, има някаква стойност. Как се определя - ако стигнеш до там - ще ти напиша, тегаво е.
Твоя подарък, каси, съндъци, вероятно ще ги стоварят в Холандия или германия - до България, с камион. За учебна цел попитай и за цена " с контейнера до врата в България", да видиш колко ще струва, в сравнение с групаж. Зависи и кога ще го правиш, преди 2 години един контейнер до Америка струваше 8-10хил долара и практически замря това движение, сега цените паднаха. Как се описна, трябват и митническите тарифни номера на стоките - това спедиторската фирма ще го прави. Ако не ти отговорят, не им се занимава. Поиграй си месец-зва, да получиш инфо и оферти и ако има нещо неясно, пак напиши. По-евтино ще е да им дадеш пари да си купят инструменти в България.
|