Невежеството води до агресия и излагация къде-къде повече.
Темата е фокусирана върху християнската религия, активно изповядващите християнство - това е формулата "християнско семейство" и в частност, отношението на Църквата към случаи на домашно насилие в християнското семейство.
Активно изповядващ християнство означава добре запознат с житейската философия на тази религия, тъй да се каже, възприел за своя житейска философия нейните принципи, правила, забрани и тълкуване на света. Метрополис е активно изповядващ и пише в тази тема от гледна точка на християнското разбиране за простъпка, лоша постъпка, провинение и грях. Изложил е тази гледна точка недвусмислено в няколко изречения, като всяко е смислово свързано със следващото и не бива да се вади от контекст, особено пък, за да се приписват несъществуващи лични пороци на обясняващия:
Насилието е системен психически и физически тормоз. Вярно, че на всеки може да му се случи да си изпусне нервите да посегне на половинката си. Ама ако това е системно ситуацията е тревожна. Сега не ми се търсят оброците на венчавката, ама там ти се заклеваш не пред друг, а пред Господ да обичаш половинката си като себе си. Ти ако си нормален би ли се наранил? Ако правиш такива неща значи си престъпник пред Божието Лице.
1. Формулира "насилие" като системно/най-редовно осъзнато и умишлено упражнявано върху друг действие.
2. Допуска, че съпругът /аз бих обобщила за всеки човек - мъж, жена и дете/ би могъл да изпадне еднократно в състояние на силни неконтролируеми емоции и да посегне физически на близък човек. От допускането не следва, че всеки го прави, но човещина, понякога се случва. И такава еднократна проява не дефинира човека като насилник, особено, ако впоследствие искрено съжали за нея и повече не я повтаря. Тук отварям в скоба посягането над дете от родител/ка. "Ама то направи еди-какво си, ужасно се нервирах и го плеснах". Насилник ли е майката/бащата, изпаднали поне веднъж в такова прегрешение?
3. Обяснява при какъв сценарий вече можем да допуснем, че човекът е наистина склонен към насилие и може да бъде дефиниран като насилник. Когато това действие се повтори, потрети, поемнайсти, стане поведенчески навик на поне веднъж посегналия на близък. Без да изпада в елементарни прибързани умозаключения от сорта "този човек, ако е ударил веднъж, непременно ще удари пак и пак, и пак".
4. Обяснява механизма на мислене на активно изповядващият християнин в християнското семейство - отношението на мъжа/жената един към друг и важността на брачните клетви: "обичай ближния като себе си", отнасяй се към него, както към себе си и както Бог иска от теб да се отнасяш към себе си - без самоомраза и автоагресия, ескалиращи до физическо нараняване.
С нищо не се е изложил Метрополис, всяка негова дума в тази тема си тежи на мястото. Отделно е много сдържан и обран в думи и участие потребител, неконфликтен и следващ християнските си религиозни принципи.
И, ако с поведението си ти е неприятен, то повредата не е в неговия телевизор.
Аз дори не съм го засичала да проявава интерес към теб и твоите обичайни теми и интереси и да търси диалог и комуникация, под каквато и да било форма с теб.
Нито да коментира твоите разбирания за живота, вселената и всичко останало.
Виж, при теб системно се наблюдава рецидив - да агресираш злостно и със смукани от пръсти "психоанализи" към потребители, които те подминават, не те славословят, не те ухажват и не те вземат толкова насериозно, колкото ти се иска.
Което си е чисто вербално насилие.
|