Началната причина за поставяне на минимална скорост е да няма пътно задръстване от стопанска машинария, което включва и возила със животински впряг. От селяни съм чувал, че едно време с трактор / комбайн / багер / каквато селскостопанска машина ти дойде на ум, до раздрънкване на парчета да я надъниш, няма да вдигнеш 40 мили в час (64км/ч). И мъдрите мислители по пътни въпроси за това сложили още 5 мили в час (8км/ч) буфер, за всеки случай, и ей го най-обичайното ограничение на минималната скорост, по Тексас и съседни САЩ, от 45 мили в час (72км/ч). Това някъде през 1920-те и 1930-те.
После технологията напреднала: селско-стопанските машини могат да вдигат бая по-висока скорост. Далече над минималното И над максималното ограничение. И хоп! Явяват се ограничителните знаци отявлено забраняващи на селскостопанска машинария да пътува по дадени пътни отсеци.
В много отношения, логика има. Примерно, влачиш фургон с говеда, и точно някъде в пътната плетеница на Хоустон нещо се случи. Какво става с добичетата? И ето, на път към Хоустон по магистралите ясно е забранено минаване с носачи на животни: такива трябва да заобикалят, и ако имат работа в града, да минават през второстепенни пътища.
Но в цялата тази работа, основно предизискване е наличието на успоредни пътища. Каквито по Тексас и САЩ колкото щеш. Но в планинска страна като България, ако тракторът не може да мине по даден път... едва ли ще има друг, страничен, по който да може да мине. Предполагам, в България тази идея, праг на минимална скорост, ако я има, ще да е от много скоро. И на много малко места.
|