|
Това лято корабарим до Рим. И решихме - така и така сме в тази част на Европата, вместо да се приберем в Тексас, да продължим към България. Значи, търсим самолет билети от Рим до София.
Опитахме се чрез пътуване стоянка на САЩ кредитна карта: намерихме удобни полети от Фиумицино до София, с "Български Въздух", с италианците, с германците, със швейцарците. Решихме да налеем пари към България - и се опитахме да купим билети от "Български Въздух". В разстояние на 12 часа 8 пъти минахме през процеса за резервация и плащане на билетите, процесът включващ всичките му бумажничества с лични данни, паспорти, и прочие. И 8 пъти след натискане на бутона "Плати" - дълго циклене, и тъпашко-захилено съобщение "Оопс! Нещо е нередно. Опитайте пак." Което ние направихме, 7 пъти след първото такова "Оопс!". От САЩ кредитна карта банката ни звънят на поразия: "Български Въздух" начислили 8 пъти цената на нашите билети, но нещо не завършили, и дадено статутно време след това кредитната карта анулира начисляването чрез кредит. И кредитна карта отчетът станал един ферман...
Решихме, може би вината е в американците. Пряко отидохме до стоянката на "Български Въздух". Пак минахме през процеса с лични данни и прочие, и когато да платим: хайде пак зациклянето със съобщение че имали нужда да финализират нещо си с плащането, и да им се обадим по телефона. Което направихме - само дето телефонната централа на "Български Въздух" ни изхвърли след чакане за наличен чиновник - и на български, и после на английски. И пак в кредитната ни карта е начислено плащането за билетите - но не е финализирано, и очакваме анулирането му чрез кредит. Това бидейки опит №9 да купим билети от българската въздушна линия. Това е върхът на простащината и некадърността: да правиш въртел на потенциални клиенти, да ги отпращаш към телефонна централа - която да ги изхвърля от пренатоварване - или защото централата работи само в българско работно време... Защото няма да приема за невъзможно за клиентите на "Български Въздух" да се очаква да имат проблеми и повици за разрешаване на проблемите точно в българското работно време.
Сега разглеждаме полетите от нормалните авио линий.
Помня възгледа на американски сатирик, как той мерел нивото на цивилизация на една държава: мерел я по скоростта с която тя те приканва ти самоволно и щастливо да харчиш пари. Подобно мнение преди време беше пуснато тук и от сър Оптимист. И - за нещастие - България измервана по този начин не изглежда да е много напреднала цивилизация. 9 пъти да се опитаме да налеем пари в български въздушен превозвач - и 9те пъти ТЕ да ни спират от харчене на нашите пари... Български чугун, та дрънка!
|