Мани ги тия тирета
Няма никакъв шанс да ги мана, защото са в логото съвсем неслучайно.
Когато един препинателен знак е в заглавието на търговски обект, верига, марка, той е от ОГРОМНО значение. То съдържа само три думи и един препинателен знак - не мисли, че маркетингът го е оставил случайно и за украса. Плюс графичното изображение - червената точка е отпред, а не отзад, та да се тълкува като "край на разговора". Тоест, първо е знакът за пункт, после буквата на логото, асоциираща неслучайно с М на Макдоналдс, защото новата търговска верига като локации е приемник на бившата. Само че, пържените картофки на Макдоналдс са тъй, пък на руската верига - ей тъй. Двете наклонени оранжеви, да ги наречем черти, са стилизирано изображение на две оразмерени пържени картофени пръчици. В същото време, визиално докарват на буквата М. И, макар да не копира буквално менюто й, предлага подобно меню по други рецепти. Не е от творческа немощ, много добре е премислен този графичен знак - първосигналната асоциация с М-то на Макдоналдс предразполага благосклонно отношение у предишната постоянна клиентела към новата верига закусвални.
Едно заглавие на запазена марка трябва винаги да се тълкува заедно с графичното изображение, извадиш ли само текста от логото, го вадиш от контекста. Туй си е правило в графичния дизайн.
ЗАБРАНА ОТ: Albena l UnicaDonna, sladunka medunka, Liya, saksun, NUT
|