за мен нощното каране има някакво особено очарование, направо може да се каже че е почти мистично изживяване ...
обаче
колкото и да е добър и професионален шофьорът, колкото и да са добри и фаровете и маркировките и всичко останало, нощем светът изглежда по съвсем, ама напълно съвсем друг начин, отколкото на дневна светлина - особено пък ако не си от близкото село и си нямаш и хабер какво представлява пътят в действителност (на дневна светлина), отделно че биологията е против тебе, защото стотиците милиони години еволюция са направили организмът да е в минимална активност когато навън е тъмно, и последните сто и петдесет години откакто има електричество са напълно недостатъчни да променят тази основна функция на организма да е със забавени метаболизъм, реакции и внимание и да му се спи постоянно и неусетно да заспива ... тъй че аз нощем гледам да не карам, нищо че тук в Белгия всички магистрали нощем са осветени, нищо че колата е с лазерни фарове от последно поколение и още една камара всевъзможни камери и автоматики, които са предназначени да предотвратят всякакво излизане от пътя и/или сблъсък - сложили са дори и камера, която следи очите на водача дали не блее и дали не заспива - обаче най-важното при пътуването е задкормилното устройство, а то конструктивно не е предназначено да е активно и адекватно през нощта, тъй че аз правя всичко възможно нощем да съм си в леглото, а не на път.
|