Примерът с "бял мъж на гости се разхожда в квартала и викат полиция" май не е твърде удачен, защото авторът на публикацията живее в квартала. Предполагаемо в квартал на бели и се набива в очи не защото може да е случайно попаднал - нали махленското ЦРУ, дето дебне, все пак си познава съседите поне по физиономия и не вика патрулка за всеки комшия, излязъл да потича наоколо.
И определено пише за последните месеци на карантина, когато хората излизат да се поразтъпчат около къщите си с маски, обърни внимание. С маска не можеш да разпознаеш веднага и бял съмахленец, когото си мяркал бегло по физиономия, пък и нали бяха ограничили разни гостуванки и не поощряваха хората да се мотаят далеч от къщите си. Сигурно е гадно да живееш в някоя махала с жена си и децата си и като излезеш да подишаш в период, в който само местни излизат по алеите, да те гледат като отровени, щото виждат маскиран черен и аууу, къв е този мангал в наща махала.
Що се отнася до латиноси, жълти и подобни дискриминирани, човекът е публикувал преди 3 дни конкретно по повод на убития при арест чернокож. И пише от свое име как усеща дискриминацията, не се бара защитник на глобалните права и свободи като някаква Грета. Латиносите и жълтите са свободни да се оплачат от свое име. И понеже пише само това, което сам преживява, нормално да обръща внимание конкретно на дискриминационното отношение спрямо черните.
А туй, че има политически наложени квоти, кога е повлиявало на скритата дискриминация? В нашенско по закон циганите имат абсолютно равни права с българите. Ама дискриминираме ли ги като лично отношение към тях или да?
Аз не се кълна в съществуването на неща като "обратен расизъм" извън Африка, Китай и Япония. Там много хора изпитват неприязън и враждебност към белите просто защото са бели и пришълци. Но в Америка нито белите, нито черните са автохонни. Санто Модесто обратен расист ли е, когато се оплаква от дискриминационно отношение към него от страна на местните само защото е брюнет и имигрант?
|