Прочетох темата и нямам какво да добавя за повредата. Масовите повреди са три 1 - изтекъл фреон (не е твоят случай) 2 - компресор (вероятно) и 3 - платка за управление, Крафтър добавя 4 - реле, може не знам, моите впечатления са от търговска гледна точка, а не от познавач на техниката или сервизен. Продаваме климатици и внимавам да си нямам после ядове с поддръжката - затова ги следя тези работи.
Това, което ще напиша, без да си ме питала, е, че климатичната техника или по-точно пазарът на климатици претърпя много силно развитие през годините 2000-2010 г и мощно навлязоха (и поевтиняха) инверторните климатици. Преди 18 години масово се продаваха т.нар конвенционални. Ако твоят не е инверторен, горещо те съветвам да го смениш.
Ако можеш да премериш диаметъра на тръбите, аз ще те консултирам какъв модел и марка да си вземеш, за да не се налага да сменяш тръби.
Другото, което вероятно ще наложи смяната е, че видът на фреона вече е различен от този преди 18 години. Тогава се използваше фреон R22 - най-ефективният и вероятно единственият от поредицата, който действително е фреон (хлоровъглеводород, дано не бъркам), но нарочен за убиец на озоновия слой и е забранен. След това се смениха още два, които са в обръщение и до днес. R410A лека полека отстъпва мястото на R32. Пиша ти го това, защото ако ремонтът налага сваляне на телата, то малко фреон изтича и се налага да бъде допълнен. Твоят фреон вероятно е R22, а такъв вече трудно се намира.
На твое място бих избрал два, три модела, които съответстват на тръби и размери, и ще дебна за промоции.
Редактирано от Green Light на 24.05.20 07:53.
|