|
|
| Тема |
Да беше така... [re: Silverado] |
|
| Автор |
Santo Modesto (стар клубар) |
|
| Публикувано | 21.03.19 03:45 |
|
|
|
От архитектурата / съставките на контролна система с авторитет да надвива над пилота, колко разпозна налични във въпросната контролна система?
Мекотяшът може да бъде додатван за 20 мин, да. СЛЕД(!!!) като е разработен и изпитан и удостоверен - въз основа на датчиците и съпровождащ твърдяш. Който липсва.
Да кажем, твърдяшът ще бъде разширен до 2-та налични датчика за ъгъл на атака (първични датчици): а как системата ще знае дали те работят? Нужни са минимум 4: 2-та за ъгъл на атака (те взаимно ще се заверяват) ще бъдат сверени към ускорение датчици (вторични датчици; минимум 2, за взаимна заверка), за заверка поне на посоката на самолетна ротация спрямо отчитаната промяна в ъгъл на атака. Това ще значи, че щом 1 ускорение датчик, или 1 ъгъл на атака датчик, откаже, или ускорение датчиците отчитат самолетна ротация различна от промяната в ъгъла на атака - системата от авторитетна автоматично ще се принизи до съветваща - и няма да надвива над пилота.
Каквото описах как го виждаш правено за 20 мин? Твърдяшът (датчици и поддръжни системи, вкл. структура и обкръжение контрол) трябва да бъде монтиран, изпитан във всеки самолет. И това е за най-простата контролна система, непонасяща датчик провал, сиреч с най-ниска надеждност; ако някой реши че е нужна система която да е авторитетна и след 1-ниво-провал - добавяме още първични и вторични датчици, добавяме алгоритми за съответните нива на датчици изправност...
Както писах, ще бъдат намерени компетентни хора да се занимаят с тази система. Но първо май ще има изчакване за резултатите от протоколните процеси.
Удивен съм колко "експерти" изхождат от гледната точка на програмисти, а не на специалисти по контролни системи - при които мекотяшът е само част от цялата система, но решително не е цялата система. Каквото четеш от такива "експерти" - не им вярвай.Редактирано от Santo Modesto на 21.03.19 04:21.
| |
| |
|
|
|