|
Може ли да се изясним какво точно се употребява в железобетона ? Арматурно желязо, стомана, високовъглеродна стомана .....? Ако е сурово желязо - знаем какво става. Ако е стомана - каква е ? Ако е високовъглеродна - закалена ли е, и колко е закалена.....за кво става дума тука ? Като кажеш стомана и първото нещо, което ми минава през ума, е самурайска стомана. Кована, разтягана и завръщана сто пъти, като кога правиш китайски noodles на ръка, закалявана с компютърна точност , пак на ръка.
Аз живея в Торонто (GTA) и знам със сигурност, че мост, надлез имат определени години живот. Първо - заради широкият температурен диапазон, второ заради солта, която се употребява зимата. Трето - заради количеството трафик. HWY 401 държи световен рекорд по няколко показателя. Който желае, може да пита Гугъл. Вечно има участък в ремонт, мост, виадукт. Лично аз, както си карам всеки ден и виждам как на даден мост ръждата избива отвътре бетона (первазите) и знам, че до една годинна този участък ще бъде в ремонт и ще говорим за усложнения в трафика. И така си и става. Количеството трафик е фактор също (вибрации). В този смисъл ти си права и отговорът, който преобладава и при италианците, които познавам, е ......че говорим за мафия, подкупи, корупция, затваряне на очи, criminal negligence.
Само да се изясним, като кажем мост в ремонт, това означава магистралата не се затваря, движението не се отклонява, мостът се разбива до кокал, полага се чисто нова арматура и чисто нов бетон, с всички произтичащи от това обстоятелства. Мостът се строи наново, и то без да спира движението. Как, не ме питайте.
|