Разкажи малко за организацията около каране на колело. Моето стои в гаража неизползвано и все се каня да подновя - следват оправдания, явно нещо ме спира. Нещо като да трябва да отидеш на доктор, ама все отлагаш и отлагаш.
Идеята на коментара ми е да се вгледаме в себе си и ако може, да зарибим хората към колелото.
Значи, първото което ме спира, е началното натоварване. Ако отдавна не си карал, не ти достигат сили и въздух още на петата минута.
Искам да убедя всекиго, че постоянството решава този малък проблем. Първия път - 5-10 минути. Така, ако трябва, цяла седмица. След това 15 минути, след това 20, 30 и т.н. Много бързо и неусетно се убеждаваш, че нещата се получават. Просто в началото да се избира равен терен. На стръмното слизаш и качваш пеша, в края на краищата.
Второто е теренът, мястото. Тук има два момента: автомобили и стръмнини. В моя квартал няма много автомобили и е окей, но пък е баир до баир и само два-три равни, но къси участъка. Затова алтернативата ми е - качвам колелото на автомобила и отивам в парка (южния, Борисовата градина и т.н.).
Тук проблемът е, че си трябва стойка за колела. Има всякакви - моят опит е, че най-евтините са най-удобни. Преди време ползвах една стойка, която си е фабрична за модела на колата и се "вгражда" горе на капака. Ползвах я само веднъж до морето, само разправии с нея. После взех една, която се окачва на задния капак и събира 3-4 колела, беше много добре с децата.
Препоръка: неопитен и нетрениран да не тръгва от самото начало с колело по булевардите! По-добре е колелото да се качи на автомобила донякъде.
Препоръка 2: да се има предвид, че си трябват мускули за качване/сваляне на колелото.
Третото е медицината. Виждам два потенциални проблема: кокалите и сърцето. Би било добре, при някое посещение при личния лекар, да го питате - за всеки случай.
За някои хора например не се препоръчва колело, а плуване (по-равномерно натоварване, да речем ако ви боли кръстът). За сърцето съм чувал, че е добре да се внимава над определена възраст. За кръвното.... не знам, може би и то има значение.
Това е, за което се сещам. Аналиизирам защо, аджеба, не карам колело. Ако някой и няма, т.е. предстои да си купи, добре е да проучи какъв точно модел ще му подхожда най-добре. Колкото хора, толкова и колела - всякакви чешити (модели).
ПП: сетих се и за техническата поддръжка. Изискват се минимални умения за дребни проблеми, а за вериги, гуми и пр. неща трябва да налучкате адреса на "добрия сервиз".
Редактирано от Crrafterr на 18.09.17 10:38.
|