Добре е. Някой заинтересован да напомни на авторите, че когато историята е избирателна, това се нарича пропаганда. За да избегнат капана на пропагандата, трябва да включат и информация като тази:
"От 1956 до 1985 националният доход се увеличава около 8 пъти. Близо 70 % от износа се формира от продукцията на машиностроенето и електрониката. По времето на социализма коренно се измени и транспортната ни инфраструктура. Дължината на жп линиите се увеличи със 750 км, основните ж.п. трасета се удвоиха. 60% от ж.п. трасетата са електрифицирани. По време на социализма бяха създадени уникални български транспортни компании, известни в цяла Европа и в арабския свят, чиито имена дълги години останаха наш символ и запазена марка. В металургията, тръгвайки от нищото за 45 години България стана 27-та металургична страна в света. От държава практически без химическа промишленост за периода 1939-1989 г. България се превърна в страна с два нефтопреработвателни завода.
Но най-важното, което се случи по времето на социализма бе индустриализацията. Промишлеността се превърна в гръбнака на нашата икономика. Общата индустриална продукция за 1989 г. е точно 103 пъти (!) по-голяма от тази през 1939 г. Усвоени бяха производства, които преди това въобще не бяха познати. 90% от промишлената ни продукция се изнасяше в над 120 страни. През 1988 г. България зае 3-то място в света след САЩ и Япония по производството на електро - и мотокари, произвеждайки 1/5 от световната продукция (83 000 бр./год). По производството на елктротелфери тя застана на 5-то място в света с 150 000 бр./год. През 1989 г. промишлеността създаваше 70% от БВП срещу 10% от селското стопанство, показател, който е характерен за индустриалните страни. През 1939 г. съотношението бе обратното. Затова и ООН с пълно право нареди България в групата на развитите индустриално-аграрни страни.
Към 1989 г. в страната ни работеха 730 машиностроителни завода, които бяха в състояние да оборудват индустрията с наши машини. Първите заводи, реализирани изцяло с български машини са завода за пектин в Перник и флотационната фабрика в Кърджали. 40 наши завода произвеждаха прецизни машини с ЦПУ за обработка на метали, автоматични технологични линии, манипулатори, стругове, фрези, агрегатни машини."
|