| 
	
 | 
	
          
            
              
                | Тема | 
                   Re: Израел [re: vr.] | 
                 |  
| Автор | 
whatever48O59 (Б.К.) | 
 |  
| Публикувано | 16.05.16 17:00 | 
 
 |  
 
 |  
        | 
         
        
  
        
				това човек да не мрази не идва от правилата, вр. 
 не можеш с едни правила да накараш хората да не се ненавиждат.
 
 това да не се мрази е морално-етична норма, идва от християнската етика.
 
 и една нейна особена разновидност, която я комбинира с идеята, че всеки човек е лично отговорен. зашото ако лично ти носиш отговорност само за собствените си дела лично пред господ, да съдиш другия за делата му не е твоя работа. той си носи отговорност пред господ сам. и с нищо не можеш да му помогнеш. това е въпрос на неговите лични дела с господ. затова го приемаш такъв, какъвто е и оставяш да го съди онзи горе. не му се бъркаш. защото не можеш да се бъркаш в личната връзка на когото и да било с бога.
 
 оттам идва толерантността - от разбирането, че всяка коза за свой крак :)
 
 това общество не е и нееднородно отсега.
 то е приело гонените от инквицията евреи-друговерци.
 мразените за убийството на христос в целия християнски свят.
 приело ги е безусловно и без да ги мрази. оставило го е да си изповядват религията свободно. пак по съшата причина, заради приложението точно на същия принцип, който важи между индивидите: защото това в какви отношения са с бога си е тяхна работа.
 
 това е традицията. там, където я няма, там, където морални устои от подобен характер никога не са съществували, те няма как да бъдат набити с чук в никоя глава. каквито и правила да им го налагат.
 
 макар че същетвуването на функционираща правова държава определено помага.
 въпреки че и тя не се е появила от само себе си, виж. например еразъм ротердамски.
 за да му хрумне на човек хуманитарна етика е трябвало първо напълно да е интернализирал християнската. просто едното произлиза от другото.
 
 обаче това е много дълго за писане :)Редактирано от whatever48O59 на 16.05.16 17:23. 
        
        
  
          |  | 
 |    |   
 
 |  
 |   
 |