|
издадоха и фактури.
съвсем както си е редът.
застраховката пое част от това, което трябваше да бъде платено (болничният престой)
за друга част трябваше аз да изпратя фактурите на застрахователя си (избор на екип, ако помня правилно).
друг е въпросът, че тук е такава разправия да ги осребрявам,
че реших да не се занимавам изобщо.
не е никаква драма.
между другото, виждала съм медицински персонал да се държи ужасно,
но с мен не го е правил никога.
вероятно защото се държа ведро, спокойно и добронамерено, не мрънкам, не досаждам, не се държа като болен човек, не нервнича. и като цяло много се шегувам.
преди години, докато ми извършваха хирургическа процедура с частична упойка, чак в съседната операционна се кикотеха. по някое време полюбопитстваха кой обръща цялата работа на забава и дойдоха да се запознаят :))
и голяма част от лекарите не са свикнали на човешко отношение, само на някакви сърдити, настръхнали хора. нещата са взаимни.
и в тази връзка, случвало се е примерно да съм със свръхбагаж на летището и при чекина да ми казват, някак си така хем с неудобство, хем очаквайки, че хей сега ще започна да се пазаря, обяснявам и изобщо да правя фасони и циркове, че трябва да платя допълнително. хората са приготвени, че това е обичайното. и винаги се изненадват, когато ведро и без разправии кажа: "добре, къде трябва да платя".
а няма причини за неудобство - аз съм в грешка, значи аз си плащам и точка.
и те не са свикнали на нормално, човешко отношение, обаче.
другото, което забелязвам, е че пациентите или се държат като агнета на заколение, или не разбират какво им се говори, или очакват някакви чудеса от храброст и някой да се грижи за тях сякаш е майка им. лекарят не е майка, а човек, който си върши работата според това, което е физически, технически и финансово възможно. доколко ще си я свърши добре зависи и от инициативността на пациента да му помогне. примерно като задава правилните въпроси. примерно като не създава драми. примерно като изпълнява това, което му е казано. напр. на еди кой си час ще станеш и ще направиш това или онова. примерно като не търси съдействието на лекаря, когато то не е необходимо. това отнема време за по-важни и спешни неща. докато един пациент се лигондри и иска да му се обръща специално внимание, друг, по-спешен, може да умре. това не се схваща. и така нататък. Редактирано от whatever-48059 на 05.06.15 08:09.
|