Това е от нашия вътрешен ред от миналата учебна година
12.Да се явяват в училище с външен вид, съответстващ на училището като държавна институция – без крайности в облеклото, прическите и аксесоарите. За неподходящи дрехи и обувки да се считат: гумени чехли и джапанки, поли, панталони и рокли с дълбоки цепки, дълбоки деколтета, дрехи откриващи талията и гърба, неподходящо е да се вижда бельото и носенето на прозрачни дрехи, облеклото да е без еротични мотиви и щампи с цинични надписи, екстравагантни дрехи и прически. Не се допуска носенето на шапки, забрадки и слънчеви очила в сградата.
Кажи ми, ама честно - що да не може с джапанки, а да може със забрадка? Че юни е адска жега все пак. А знаем всички - дрескодът командва на много места - затворени обуща, загърнати рамена, даже Бозата говореше преди за липса на бижута. Всичко това изглежда нечестно - аз мразя да ходя със затворени обувки лятото, но ми се налага и ходя - ей така си се потя и смърдя на босо, щото пък и ако чорапогащник сложа на 35 градуса и мисля, че ще се разложа.
Тънък е момента заради границата. Не може без никаква видима черта. Със забрадки да може - ок, но ще трябва и с бурки тогава. И с голи кълки, цици и пиърсинги, татута. Няма как да се приеме забрадката като належащо изключение - тя се налага по-малко от затворените обувки от физиологична гледна точка. А никъде няма градация на компромисите и правило, че религията е нещо повече от естетиката или физиологията.
Проблемът с правата и свободите не може да е вектор. Той или е отсечка с дефинирани край и начало, или е ос. Тоест не може да искаш правото да се покриваш без да поискаш това да се откриваш. Оня ден имаше втора серия на една документалистика за хората, които обичат да висят на куки, забити в плътта им и си имплантират силиконови рога, дупчат си всеки квадратен сантиметър от лицето. Те също са дискриминирани.
Ако тезата е, че има голям процент от желаещи, настояващи, борещи се да носят забрадки и конкретното нещо се налага да мине от другата страна на чертата - аз съм за. Само че въпреки немалката част мюсюлмански момичета, няма огромен процент лелеещи носенето им. Дори често момичетата с радост излизат от селата си и стават "нови" момичета без задълженията на баба и дядо.
Хубаво е да си борец за правда, уважавам - тва бедните, онеправданите, неравнопоставените. Обаче аз така тайничко си мисля, че за правата на здрав, прав и корав X се бори един леко болнав Y. А правата на тези без забрадки и без рога?
Нещо като противоречие с темата за учителката - млада, стройна жена без дрескод трябвало другояче да се облече, щото... така. Младо момиче със дрескод трябвало да може да се зачукли, щото... пак така.
|