според вас решението на сас (соф. административен съд) по делото на сайде мехмед от с. горно краище,
да й забрани да ходи със забрадка на училище.
дискриминация ли e...
- Да.
дискриминация ли е забраната за показване на индивидуалността на ученика?
Ако ученикът смята, че изразява най-добре индивидуалността си, ходейки чисто гол на училище, за жалост, трябва да се зачетат други механизми, които биха повлияли на обществените настроения и се съмнявам, че би могло да се зачете като дискриминация.
Но забрадка?! Да не може да посещаваш учебно заведение, защото носиш забрадка?! Че то неотдавна си беше мода и сред баш европейците. Така през 60-те са си пазели тупираните прически. Ами, ако човек се подлага на химио...
Значи, не е смущаващо учениците да изразяват индивидуалност със страховити пиърсиниги, татуси с размерите на земното кълбо, да се подстригват на абстрактни геометрични форми или да веят раста-пирги с вид на немити от лани, да носят дънките си свлечени под крачолите на боксерките... не е смущаващо цепката на девойките да лъсва над колана при всяко вдишване - издишване... не е смущаващо да се носят: бейзболни шапки, рапърски шамийки и каскети, бомбета, кепета и прочие, но е забрадката е смущаваща?!
Е, сега вече и аз съм доста смутена...
П.П. Преди доста години вече, говорим с един приятел. Български турчин. Чудесен, тих и кротък младеж.
Старото му име беше Фикрет. Новото Мартин.
Каза ми, че по време на прекръстването на турците у нас, много мъже се прекръстили Мартин. Попитах защо точно Мартин? А той ми отговори с една малко тъжна усмивка: Защото "мартин" на турски значи пушка...
|