Поручик,
Ако се регистрираш в този сайт, “Стефан” много е писал, човека е специалист.
http://www.offroad-bulgaria.com/content.php
Обобщено: дизела е за големи кубици, двигатели за кораби, локомотиви, камиони, продължителна работа, при оптимални обороти/средна газ на машината/
Намаляване на кубиците, за да се вкара в лека кола си има последиците. Газ-спирачка- има си последици.
Палене на огън или бензинова лампа под резервоара и масления картер си беше нещо нормално.Но тогава гарнитурите бяха от азбест/клингерит/
За нещо не виждам писано, което е гениално: На една крушка за “стопове” се запояват два кабела, закачват се на акумулатора и в резервоара. Крушката си свети в резервоара и топли нафтата. Ако си мераклия, на една по-дебела тел се връзва/ само да не стане късо/ и се слага до сондата. Така сондата тегли топла нафта.
През 1991г. ме научи един соматаджия, замръзваше ми нафтата в Сърбия от вятъра. Дори и да заспиш, тази крушка няма да ти изтощи акукулатора.
Иначе има различни неща, които се правят, изгорелите газове топлят резервоара, тръбичка от резервоара минава през тръба от ауспуха и т.н.
Имал съм кола, която имаше подгряване на горивото на филтъра.Не съм имал проблеми.
След 2007г. има нови изисквания за качеството на нафтата. При –15градуса желира. Така се отвори ниша за “зимните горива”.
За София не си заслужава дизелова кола. Тя не достига оптимална температура.
9г. съм работил извън София – 50км в едната посока.
2.5дизел без турбо, с допълнително включване на вентилаторите и допълнителен температурен датчик.Защото зимата е –15, лятото е 40градуса.
И като стоя на кръстовища, включвам вентилатора.
Дадоха ми я на 140хил, продадох я на 505хил, в Супер дизел я тестваха, не се намери нищо. Купувачът я взе заради мотора, да си го сложи на джипката.
Но аз съм мераклия по поддръжка на кола.
За семейството имам една бензинка, служебна-дизел.
|