Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 17:01 17.06.25 
Клубове / Наука / Хуманитарни науки / Философия Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Позитивизъм [re: dnaunseq]
Автор dnaunseq (старо куче)
Публикувано23.09.14 18:51  



Позитивистическият възглед, стил и изживяване са свързани с въпросите:

- "как";
- "защо";
- "по какъв начин";
- "какви са детайлите";
- "какви допълнителни взаимовръзки можем да открием";
- "постигнато ли е мастерство в сферата";
- "можем ли да реорганизираме системата по по-добър начин";
- "какви са най-важните или критичните елементи";
- "отделя ли се достатъчно време за конкретна работа с материята".

Изобщо това е постоянно завръщане към материята с винаги конкретни и все по-детайлни въпроси за нея и за изграждащите я елементи. Допълнителен напредък се постига с въпроси като:

- "може ли да се направи списък", ;
- "може ли да се начертае план, диаграма";
- "може ли да се направи наблюдение за особеност";
- "може ли да се документира нещо";
- "може ли да се изчисли определена взаимовръзка",
- "може ли да се проследи историческото развитие на системата и да се направят препоръки за в бъдеще";
- "могат ли да се изведат и прецизират правила за по-правилен подход при конструкцията и развитието";
- "каква е последователността при навлизането в нов проблем";
- "на какви етапи може да се раздели действието";
- "какви са особеностите на всеки етап и взаимовръзките между етапите";
- "какви тестове могат да се направят";
- "как да се архивира проектът и как да се усъвършенства система за достъп до ценните елементи в архива и в предишните проекти";
- "как всяко решение да се изведе в по-прецизен език";
- "как да се развие езикът на проекта и по-общо на позитивизма";
- "как да се развие методология";
- "как да се структурират примерите";
- "какво е успешен пример, колко информация и взаимовръзки да съдържа";
- "може ли дейността - процеси, пространство - да се организира по-ефективно";
- "как да се отчете началото, краят, остатъчната ценност на дейността";
- "какво е усилието и ресурсите, нужни за поддръжка";
- "как може да се подобри поддръжката и да се подобри трайността";
- "как да се предвиди материалната и моралната амортизация на предметната материя";
- "как да се генерират нови дейности и идеи";
- "как да се взаимства опит и да се осъществи кооперация";
- "какво е успешен синтез и нов продукт";
- "как да се оцени, остойности и да се разпределят силите";
- "как да се осъществи координация";
- "как да се поддържа систематичност на работата";
- "какво да е естеството на комуникацията според ситуацията";
- "в какви ситуационни шаблони се организира дейността";
- "кои ситуации са отработени, какви са характеристиките им, могат ли да се документират и да се сравни опит с други участници, за да се постигне усъвършенстване";
- "какво е пауза, как се навлиза и излиза от нея";
- "коя е най-добрата литература за материята, да се поддържа хронологически списък и списък по важност";
- "как да се планира ежедневната дейност, за да се постигне синергетичен ефект и надграждане на усилията";
- "как да се планира и да се документира конкретното развитие на специализацията";
- "как да се отчитат очакванията за бъдещето: в колко основни варианта, според какви парадигми и според какви твърди и по-несигурни основни факти и тенденции";
- "какви са основните взаимовръзки, определящи бъдещето, кои са основните играчи, кои нови парадигми се развиват и имат потенциал, какво е правилна посока";
- "как да се поддържа успешна връзка с общия темп на развитие на околния свят и концепции, не само като пряка надпревара, но и като възможност за намиране на специфични ниши";
- "осъществяване по възможност на конкретни наблюдения и тяхното документиране за близката среда на жизнената или работната дейност";
- "каква е взаимовръзката на продукта или на жизнената дейност с пазара или с околния свят; какви нови канали на връзка могат да се открият и как да се осъществят най-успешно";
- "какво представлява взаимообмяната на презентацията";
- "какво е име, проявление, събитие, стил, облик, послание";
- "как се вписват същите в общата картина и взаимодействат успешно с тези на другите";
- "каква е играта или войната на визиите и на представите";
- "как постоянно да се затвърждават основите, съдържанието";
- "как да се отчитат силните страни, темпът на развитие - когато се следва висока инвестиция на усилия, средна, ниска и чисто бекграундова";
- "да се документират ключовите промени и да се преглеждат";
- "да се поддържа кратък, среден и дълъг хоризонт на планиране";
- "да се развие връзката със и оцени стойността на експертите";
- "да се документират ключовите открития";
- "да се поддържа хронология от открития, планови и структурни реализации";
- "да се изследват принципите на общностите, покрай които се организира знанието в областта или такива, занимаващи се със сходен предмет на (производствена) дейност";
- "да се търсят, споделят или намират нови начини за измерване, отчитане, обхващане и разбиране на материята";
- "да се разработват нови експерименти, запитвания или статистики";
- "да се синтезират по-прости насочващи правила като: ефективност, спестяване, комуникация, конкретизация, готовност, интерфейс, имидж, основни силни страни и подобрение";
- "да се интегрират и да се подобри разбирането за пълния набор от комуникационни сетива: зрение, слух, вкус, обоняние, осезание, що се отнася до продукта и езикът на тялото, що се отнася до човека";
- "да се подобри разбирането за всяка природна или културна среда, в която ще се осъществи дейността";
- "да се изследва реактивността на агентите - положителна или отрицателна - в краткосрочен и дългосрочен план, когато се засягат техните интереси";
- "да се реши относно аспектите на видимост и скрито развитие";
- "да се развие разбирането за основни комуникационни сигнали - предизвикване, спогодба, оттегляне, доминация, сътрудничество";
- "да се практикува и подобрява основната дейност, по планиран начин и по възможност документирайки резултатите";
- "да се схващат основните характеристики на останалите агенти, било то партньори, клиенти, конкуренти";
- "да се отчита степента на възприятие и научаване на отсрещната страна и ефектът на комуникационните послания";
- "да се прецизира завършването на всеки отделен етап и на крайния продукт, като същевременно се балансира същото с въпросите за пестене на време и ресурси";
- "да се поддържа взаимовръзка между по-големия план и ежедневната дейност и да се подлага на проверка релевантността на решаваните проблеми";
- "да се обмисли емоционалното включение, което е подходящо за всяка отделна ситуация или послание";
- "да се подобри работата с тялото и с емоциите в кохерентност с целта";
- "да се обмислят жестовете, които съдържат или подчертават активност, пауза, обмисляне, прецизност, експедитивност, комуникация, внимание и да се разработят като основа за споделяне и засилване на базата на общите (позитивистични) ценности";
- "да се отдели време за медитиране над основните ценности и понятия на позитивистичния стил и подход, било то отнасящи се до отделния момент (като внимание, прецизност), разтеглени във времето (като експеримент, моделиране, документиране, анализ) и като краен резултат (ефективност, успешен продукт, завършеност)";
- "да се разбере връзката на позитивизма с всеки етап от развитието на човека, примерно връзката с игрите на децата, но да се внимава да не се постигне обратен ефект и отхвърляне; позитивистката енергия трябва да избуи от собственото желание на човека, като това зависи от капацитета му - не можеш да мотивираш работника така, както мотивираш мениджъра, а още по-различно е при философа".

Позитивизмът с напредъка си във всеки отделен аспект на предмета на материята, позволява в крайна сметка нов синтез и преоткриване на човека. В материалната сфера това приема характер на създаване на нови продукти, системи, структури, а в епистемологичен план - нови теории, парадигми, (приложни) онтологии, бази данни, библиотеки и ресурси от решени проблеми. Тази "протяжност" на материала се балансира от успехите на "крайните" продукти и от самия напредък и мастерство в сферата, демонстрацията на подготвеност и ефективност, както и от естетиката на заниманието с детайла. Имаме задълбочаване на разбирането за взаимозависимостите в структурите, които други не могат да отчетат, понеже не следват въпросните методи и подход. Отчитаме градация от постижения, произтичащи от систематичността и планирането на дейността. В крайна сметка се изгражда "позитивистичен" капитал, състоящ се от литература, капацитет за работа и конкретни реализации в света.

Философски погледнато, позитивистът може да постигне такъв напредък, че след това да е въпрос на философска оценка какво е постигнато, как е направено, какво има тук. Това всъщност изразява отражението на усилията и на крайния резултат в перцепциите на останалите хора. Показва се и се зачита една успешна (или понякога не напълно) интеграция в обществената и екологична сфера ("do it and let them talk" - "направи го и ги остави да говорят"). Друг е въпросът дали позитивистът трябва да възприема единствено по позитивистичен начин света и изживяването - вероятно това не е така. Позитивизмът е наглед, който може да бъде усъвършенстван едновременно с други такива (за да не се превръща в "професионално изкривяване").



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Човек и субект dnaunseq   21.09.14 19:57
. * Re: Човек и субект dnaunseq   21.09.14 21:58
. * Re: Човек и субект laplandetza   21.09.14 23:04
. * Re: Човек и субект dnaunseq   22.09.14 00:05
. * Re: Човек и субект dnaunseq   22.09.14 21:17
. * Re: Човек и субект laplandetza   22.09.14 22:01
. * Re: Човек и субект dnaunseq   22.09.14 23:00
. * Re: Човек и субект laplandetza   22.09.14 23:42
. * Re: Човек и субект dnaunseq   23.09.14 16:14
. * Re: Човек и субект laplandetza   23.09.14 17:46
. * "Пикирането" dnaunseq   23.09.14 19:09
. * Re: Човек и субект zornik2-133053   23.09.14 18:05
. * Re: Човек и субект dnaunseq   23.09.14 18:32
. * Re: Човек и субект zornik2-133053   24.09.14 17:04
. * Re: Човек и субект dnaunseq   24.09.14 18:30
. * ОВЛАДЯВАНЕ ЗАНАЯТА НА ДЕМИУРГЪТ _petkov_-126478   26.11.14 07:16
. * ОПОСРЕДСТВАЩА ВРЪЗКА МЕЖДУ ДУША И ТЯЛО _petkov_-126478   26.11.14 07:36
. * Re: ОПОСРЕДСТВАЩА ВРЪЗКА МЕЖДУ ДУША И ТЯЛО dnaunseq   29.11.14 00:58
. * НАГЛЕДЪТ СИ Е НАГЛЕД А НЕ МОДЕЛ НА ДУША _petkov_-126478   29.11.14 20:58
. * Re: НАГЛЕДЪТ СИ Е НАГЛЕД А НЕ МОДЕЛ НА ДУША multiplikator   29.11.14 22:08
. * Re: НАГЛЕДЪТ СИ Е НАГЛЕД А НЕ МОДЕЛ НА ДУША dnaunseq   30.11.14 21:35
. * "ВАЛЪТ" Е ОБЩАТА МАТЕРИАЛНА ОСНОВА _petkov_-126478   01.12.14 00:13
. * Re: ОВЛАДЯВАНЕ ЗАНАЯТА НА ДЕМИУРГЪТ dnaunseq   29.11.14 00:53
. * АЛЕКСАНДЪР ХОЦЕЙ _petkov_-126478   29.11.14 01:54
. * ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД _petkov_-126478   29.11.14 11:13
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД NVJ   02.12.14 14:30
. * ТОВА НЕ МОЙ ДА БЪДЕ!!! :) _petkov_-126478   02.12.14 16:20
. * Re: ТОВА НЕ МОЙ ДА БЪДЕ!!! :) NVJ   09.12.14 11:40
. * Re: ТОВА НЕ МОЙ ДА БЪДЕ!!! :) blood2   09.12.14 11:53
. * Re: ТОВА НЕ МОЙ ДА БЪДЕ!!! :) Exaybachay   09.12.14 15:45
. * ЛАБОРАТОРИЙТЕ ЗА ЕВОЛЮЦИЯ СА МНОГО! _petkov_-126478   10.12.14 06:51
. * Re: ЛАБОРАТОРИЙТЕ ЗА ЕВОЛЮЦИЯ СА МНОГО! Exaybachay   10.12.14 15:52
. * Re: ЛАБОРАТОРИЙТЕ ЗА ЕВОЛЮЦИЯ СА МНОГО! blood2   10.12.14 15:55
. * Re: ЛАБОРАТОРИЙТЕ ЗА ЕВОЛЮЦИЯ СА МНОГО! Exaybachay   10.12.14 16:10
. * НАУКАТА СЕ ИНТЕРЕСУВА ОТ ОБЕКТИВНАТА ИСТИНА _petkov_-126478   10.12.14 18:38
. * Re: НАУКАТА СЕ ИНТЕРЕСУВА ОТ ОБЕКТИВНАТА ИСТИНА Exaybachay   10.12.14 19:21
. * Я памятник себе воздвиг нерукотворный _petkov_-126478   11.12.14 00:26
. * Re: ТИ НЕ ЗНАЕШ КАВО Е НАУКА ЛИ? Exaybachay   11.12.14 00:44
. * НЕМА ЛИ ТАКОВО ЖИВОТНО?..А? _petkov_-126478   11.12.14 01:34
. * Re: НЕМА ЛИ ТАКОВО ЖИВОТНО?..А? Exaybachay   11.12.14 02:48
. * ОБЕЗЛЮДЕНА МАТЕМАТИКА _petkov_-126478   11.12.14 23:22
. * ЩО Е ТО ДЖМУНДЖИ И ИМА ЛИ ПОЧВА У НАС? _petkov_-126478   12.12.14 01:14
. * Re: ЩО Е ТО ДЖМУНДЖИ И ИМА ЛИ ПОЧВА У НАС? Exaybachay   12.12.14 22:31
. * Re: ЩО Е ТО ДЖМУНДЖИ И ИМА ЛИ ПОЧВА У НАС? _petkov_-126478   13.12.14 00:36
. * ВСЕЛЕНАТА ДИША В ПОТАРЯЩИ СЕ ЦИКЛИ ! _petkov_-126478   10.12.14 18:26
. * ГРИПЪТ ПОСТОЯННО ПРОМЕНЯ ЩАМЪТ СИ! _petkov_-126478   10.12.14 18:06
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД Exaybachay   03.12.14 14:09
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД multiplikator   09.12.14 19:51
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД Exaybachay   09.12.14 20:17
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД laplandetza   09.12.14 20:27
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД Exaybachay   09.12.14 20:55
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД laplandetza   09.12.14 21:04
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД Exaybachay   09.12.14 21:08
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД laplandetza   09.12.14 21:13
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД Exaybachay   09.12.14 21:15
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД multiplikator   09.12.14 21:11
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД Exaybachay   09.12.14 21:12
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД multiplikator   09.12.14 21:14
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД laplandetza   09.12.14 21:17
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД Exaybachay   09.12.14 21:23
. * Re: ДУША НА ЗАЕМ ОТ ГОСПОД multiplikator   09.12.14 21:28
. * СПОСОБНИ СМЕ! КЪДЪРНИ СМЕ! И ГО ДОКАЗВАМЕ! _petkov_-126478   10.12.14 07:19
. * ШАНТАВЕЛий laplandetza   10.12.14 18:10
. * ПРЕПИКАВАМ ТЕ , ДРУГО НЕ ЗАЛУЖАВАШ! _petkov_-126478   10.12.14 18:42
. * Re: ОСТАВИ ТАЗИ multiplikator   12.12.14 21:01
. * Re: ОВЛАДЯВАНЕ ЗАНАЯТА НА ДЕМИУРГЪТ multiplikator   29.11.14 11:21
. * ГЛУПОСТТА Е ПРИРОДЕН ФЕНОМЕН А НЕ ИЗБОР _petkov_-126478   29.11.14 14:58
. * Re: ГЛУПОСТТА Е ПРИРОДЕН ФЕНОМЕН А НЕ ИЗБОР multiplikator   29.11.14 16:54
. * НЯМА СВОБОДНА ВОЛЯ! ИМА ДЕТЕРМИНИЗЪМ! _petkov_-126478   29.11.14 19:50
. * Re: НЯМА СВОБОДНА ВОЛЯ! ИМА ДЕТЕРМИНИЗЪМ! multiplikator   29.11.14 20:12
. * ИЗМЕНЧИВОСТ И НАСЛЕДСТВЕННОСТ _petkov_-126478   29.11.14 21:45
. * Re: ИЗМЕНЧИВОСТ И НАСЛЕДСТВЕННОСТ multiplikator   29.11.14 22:11
. * НЕ СХВАЩАШ СЪЩЕСТВОТО _petkov_-126478   30.11.14 09:31
. * Re: НЕ СХВАЩАШ СЪЩЕСТВОТО dnaunseq   30.11.14 22:44
. * ХРАНАТА Е МАЛКО А ГЛАДНИТЕ СА МНОГО! _petkov_-126478   01.12.14 00:56
. * Re: ХРАНАТА Е МАЛКО А ГЛАДНИТЕ СА МНОГО! dnaunseq   01.12.14 01:37
. * БАЙ ПЕМАРО Е ИЗВЪНЗЕМЕН ! _petkov_-126478   01.12.14 11:10
. * ЗА ПЕМАРО И ЕМПАТИЯТА _petkov_-126478   01.12.14 21:56
. * Позитивизъм dnaunseq   23.09.14 18:51
. * Генератор на развитие dnaunseq   26.09.14 22:02
. * Обединител dnaunseq   27.09.14 11:02
. * Операционна дефиниция dnaunseq   19.10.14 06:01
. * Хайдегер,технология,прагматизъм,идеализъм и морал dnaunseq   27.09.14 19:12
. * Философия чрез правене dnaunseq   27.09.14 20:55
. * За ученето dnaunseq   28.09.14 20:25
. * Феномен на кризата dnaunseq   29.09.14 06:44
. * Разработки над Св. Троица dnaunseq   08.10.14 11:53
. * Специално за Балзак dnaunseq   08.10.14 18:26
. * Обич към враговете dnaunseq   09.10.14 18:33
. * Re: Обич към враговете blood2   12.12.14 16:33
. * Хайдегер dnaunseq   12.10.14 06:18
. * Re: Човек и субект blood2   03.12.14 23:20
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.