Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 21:20 14.07.25 
Клубове / Наука / Хуманитарни науки / Философия Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Отношение на момента към същността ми и [re: (j)]
Авторmmm (Нерегистриран) 
Публикувано16.02.07 21:44  



"Така живеенето ми завършва, но живота ми не, защото той е винаги е там, в интервала на моето траене във вселената. "


говориш така, като че ли "траенето на Вселената" не е твой концепт за нея. Като че ли Вселената те предхожда и следхожда без да се нуждае от субекта си. Вечността в която си мислиш, че се редували животът и смъртта, съвсем не е безкрайно времетраене, а безвремие.
Ще се опитам да го кажа по друг начин. Животът е низ от жизнени опити. Смъртта е цялостта на опита. Животът е непрекъсната актуализация и умиране. Смъртта е безсмъртието на аз-а, защото той престава да умира (да се актуализира).
Безсмъртие не означава, нарушаване на цикъла на закономерно следване на смъртта от живота в някакво абсолютно пространство-време. Безсмъртие означава че няма свят извън презентацията на света през субект. Твоя свят е единствен, а след смъртта - е и цял, друг - няма , и затова той е вечен. Така както и субектът на изговарянето му. Смъртта е име на незаменимостта на абсолютната единичност на твоя свят (не можеш да умреш два пъти). с други думи смъртта е името на безсмъртието. Което иде да покаже пълната безпредметност на двете понятия - смърт и безсмъртие.


" самонаблюдението ми в отделните моменти ми дава идея за инвариантност на нещо, което е същността ми. Например аз знам българския език."



Аз пък чрез само-наблюдние не успявам да си докажа, че същността (аза) ми ще си бъде същата ако бях роден и отгледан от някой овчар в южен афганистан примерно. Цялата ми същност е индуктирана от географията, възпитанието, историята, концептите и мислите на цивилизацията "преди" мен. От историко-културното наследство. Абе въобще самият аз кънтя на кухо - аз съм проводник на наследство (като АЗ) и на гени (като тяло). Не виждам каква е разликата между същността на една тревичка и химическия състав (същноста) на почвата от която тя е поникнала. Дали когато тревичката отново стане почва, почвата ще промени химическия си състав.


"Моментите за мен са един от стълбовете на битието. Един от качествено различните начини да се мисли за него. Те са основен материал, освен че са абстракции след това. "


Разбирам какво искаш да кажеш, но "моменти" не е много подходяща дума (многозначителна е). Аз бих употребил знакови ситуации, житейски събития. Защото цялият ми живот може да протече в затворена бяла стая, където нищо не се случва - няма нито ситуации, нито събития, нито дори разбира се "моменти". А сега си представи, че са те вкарали в този доживотен затвор несправедливо - случайност някаква. Егати и "същността" и битието, което може да зависи от подобни случайности. Сатира на сериозността с която се вземаме.


"Тя обяснява как не обърквам себе си с някой друг. "


Проблемът ми е с усещането за азност. То не зависи от емпиричния ми опит. След събуждане от небитието, аз даже не знам (още) кой съм. Това обаче не пречи на усещането за азност, за самотъждествеността ми. Откъде черпя информацията, позволяваща ми да се само-идетифицирам като мене си (единствен, неповторим, некопируем), при положение че още нито съм разчел паметта си, нито съм "видял" тялото си. Кой е реперът-информация за който се захващам, който ме поражда? Той не присъства в света въобще. Азът е причина за себе си - той се само-създава и само-детерминира. Но след като той възниква единствено от себе си, това означава че той си е съществувал и преди раждането. Както и съществува в неявна форма по време на сън, когато емиричният аз липсва.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Отношение на момента към същността ми и cъщecтвyвaнeтo ми. (j)   14.02.07 22:50
. * Re: Отношение на момента към същността ми и mmm   15.02.07 21:20
. * Re: Отношение на момента към същността ми и (j)   16.02.07 05:39
. * Re: Отношение на момента към същността ми и mmm   16.02.07 21:44
. * Смъртта и парадоксалната изразност филocoфeн   16.02.07 23:03
. * Re: Смъртта и парадоксалната изразност mmm   17.02.07 14:40
. * Re: Отношение на момента към същността ми и блa_блa_блa   21.02.07 10:36
. * Re: Отношение на момента към същността ми и mmm   24.02.07 01:11
. * Re: Отношение на момента към същността ми и блa_блa_блa   24.02.07 13:26
. * Re: Отношение на момента към същността ми и mmm   25.02.07 01:54
. * Re: Отношение на момента към същността ми и mmm   25.02.07 02:27
. * интуицията за 'нищо' undecided   24.03.07 07:03
. * Re: интуицията за 'нищо' биorнoзa   24.03.07 15:18
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.