Посоката на размисъл е интересна, макар че е доста странна....
Не съм човъркал Blade of Darkness, но честно казано ме съмнява оная работа с флага дето казвал дали играчът е жив или мъртъв. Това е техника от друг вид, и то стари игри...
Както и да е, искам да отбележа следните неща:
1) Истина е, че изпълнимият файл може да бъде прочетен. Има и дебъгери които да го преведат на ниво асемблер, но когато си се занимавал достатъчно с програмиране, за по-простите и по-често срещани комбинации от инструкции дори няма нужда от тях.
И така въпреки, че теоритично е възможно, на практика времето за разкодиране е неограничено отгоре. Главен проблем е разграничаването на кода от данните част от които също са наблъскани в този файл.
2) Изпълнимият файл НЕ Е играта. От него може да се извлекат само отправните точки и правилата, но развитието на самия виртуален свят става непрекъснато, с огромна скорост някъде в паметта на компютъра.
И така, може и да се окаже, че е доста по-лесно да се чете и въздейства на играта, защото в паметта всичко е в разкодиран вариант, всички данни са достъпни сравнително лесно. Казвам сравнително, защото операционните системи работят в защитен режим, и ако някой се опита да бърника където не му е работа, общо взето го изхвърлят от системата (Може да сте виждали съобщението "This program has perform illegal operation at 0x2058010 and is permamently shutdown", или нещо подобно).
Дори да успее да получи достъп до данните, първо трябва да разбере какво означават те, за да може да ги изобрази на екран чрез някаква програма. Именно това в "Матрицата" наричаха транслатор, и обясняваха че се налага да гледат данните кодирани, понеже той (транлсатора) не можел да се справи достатъчно бързо за да ги изобразява в реално време.
За да се разбере смисъла на данните, както казах, трябва да се разкодира изпълнимия файл.
Когато се променят данните отвън, промените трябва да спазват същите правила все едно са променяни отвътре. Т.е. не може да имаш памук тежък като олово например. Ако правилата се нарушат, тогава са възможни следните ситуации:
- Пипано е нескопосано с ковашки чук - цялата система се взривява. Промяната е на такова място и такава, че не е възможно със същите данни да се продължи работа. Случвало ми се е, когато се опитвам да си заредя сметката в някоя симулационна игра...
- Направена е желаната промяна - всичко е тип-топ
- Направена е желаната промяна, плюс още нещо - Пак ми се е случвало, най-вече на SimCity. Във филма го имаше като черната котка дето се появява два пъти.
- Направено е нещо някъде си, но не се знае какво.
При нормалните компютърни игри има същите възможности които са показани и в "Матрицата" - филмът съвсем не е толкоз фантастичен колкото изглежда на пръв поглед. И в сегашните игри е възможно играта да те хване, че си ровил където не ти е работа. Разликата е, че ако това стане, ще излезе съобщение че ти си ЛОШО, ЛОШО момче. В "Матрицата" те разстрелват.
Мечтата е мисъл, мисълта е идея, всяка идея се реализира. Аз не мечтая, а реализирам идеите си.
|