|
Тема |
Re: M6.4 в Албания [re: transX] |
|
Автор |
z2zzzz (...) |
|
Публикувано | 29.12.19 14:03 |
|
|
Попринцип преди снегът бил смятан с обемно тегло за сух сняг, какъвто е бил в СССР. Било е около 100kg/m3. После нашите се сетили, че при нас има и мокър сняг (не сме в Сибир), който е около 200-250 kg/m3. Това съм чул от по-стари инженери и учени като причината.
Иначе преди време говорих с един инженер (~50 годишен) за увеличаването на някои товари и коефициенти за сигурност и той каза, че това било в плюс на конструктора. По-голяма сигурност при сложните архитектурни "красоти" в днешно време. А и конструкторите колко "проектират"... Сега гледам проекта на един "добър" конструктор със стаж, знаещ и Еврокод, проектирал и мостове. Та, човекът очевидно има усукващо-деформируема плоча/етаж, но понеже е "една плоча" и то покривната, не било важно и коефициентът на поведение не е за усукващо-деформируема конструкция. А нормите си казват, че дори и една плоча/етаж да е такава, цялата сграда се брои за такава. Та, нека има завишени товари и коефициенти... Пък и други работи съм чувал и виждал както за опитни, така и за млади "конструктори". И то в промишлени количества!
А и в днешно време доста намалява желанието на учениците да влизат в УАСГ като цяло. Всеки е тръгнал към IT сферата. Така че и по-зле ще става.
ПС: Пък изобщо не ми се започва темата за насадените колони на безгредови плочи в последните етажи на всички съвременни жилищни сгради, шайбите с отвори в критичните зони и др..Редактирано от z2zzzz на 29.12.19 14:14.
|
| |
|
|
|