|
Тема |
Re: Здравейте! [re: Boждa] |
|
Автор |
Чako () |
|
Публикувано | 16.04.13 07:17 |
|
|
Вицовете са хубаво нещо, но не и когато от тях си вадиш изводите за живота...
Големите машиностроителни заводи и т.н. се управляват лошо с цел да се източат максимално да се изперат пари и при закриването им, на пазара да стъпят чуждите собственици, които са ги купили.
Една много разпространена, но напълно погрешна представа. Дадох за пример радомирския комбинат ще продължа с него. Беше приватизиран някъде през 90-те. Оттогава минаха почти 20 години и завода продължава да агонизира и тоя процес ще продължи сигурно още 20години. Обясни ми по каква логика някой ще закрива завод за 20-30-40 години за да стъпи той на пазара? Абсурдно е.
И що за глупост е това с дъщерната компания? Мерцедес работи с 8000 фирми-поддоставчици, които са самостоятелни фирми. Защо Мерцедес не ги фалира и не създаде свои дъщерни фирми?
Просто такава логика няма. Всеки търговец търси производителя с най-ниски цени. Откъде падат цените? Материали, горива, консумативи и т.н. са с относително изравнени цени навсякъде. Остава труда. В България цената на труда е 10 и повече пъти по-ниска в сравнение с развитите страни. А в машиностроенето 1/3 от себестойността идва от разходи за заплати. По каква логика се закрива завод в България, който би могъл да ти носи много по-голяма печалба от подобен примерно в Германия?
Познавам лично собственика на Бесттехника Радомир и целия "мениджърски" екип. През годините оттам минаха прекрасни поръчки за немски, английски, холандски, японски, испански фирми. Заради лошо качество и неизпълнение на сроковете - примерно при роторните багери за Марица изток закъснението беше от порядъка на година и половина - никоя фирма не повтаряше поръчка.
Накрая просто се огледай около себе си. Къде, в коя фирма са тия кадърни мениджъри, които наистина умеят да управляват? Когато ги намериш тогава ще можеш да кажеш : "Ама те могат да управляват, ама не искат поради незнам си какви причини".
|
| |
|
|
|