|
Тема |
Re: Ще ти трябва ключ [re: инжeнep] |
|
Автор |
Kossoman () |
|
Публикувано | 16.04.10 15:43 |
|
|
В основни линии става дума за много добро любителско изпълнение. С наличния инструментариум човекът се справи съвсем прилично, но това не го препоръчвам на никого да го прави по този начин. Грешките:
0:30 - използва отвертка за да извади уплътнението. Рискува да нарани леглото или борда. За изваждане на уплътнението се използва специален екстрактор.
2:12 - прави същото от другата страна на главината.
1:50 - забърсва ролките с мръсен парцал. Ако намерението му е да използва отново този лагер, това е най-грешното действие. Трябва да го почисти с обезмаслител. Ако няма условия, по-добре да го остави така, както е, отколкото да го търка с парцала. За препоръчване е да не се занимава със стария лагер, а да го смени с нов.
2:25 - избива гривната на лагера, като бие ексцентрично с железен прът. Рискува сериозно да нарани леглото му до степен на неизползваемост. Лагерът се изважда с помощта на екстрактор или в най-лошият случай с помощта на прът от мек материал.
3:05 - повтаря същото с другата гривна.
3:33 - поставя гривната в леглото без да е почистил внимателно прилягащите повърхнини. Препоръчва се използването на технически салфетки за еднократна употреба.
3:40, 3:52 - набива гривните като бие директно с чука по тях. Тук рисковете са много. Ако видя подобно изпълнение на работата си, на майстора това ще му струва повече от дневната му заработка.
4:05 - тук вече е върхът! За използването на закалената вложка като медиатор просто нямам думи. За такова нещо уволнявам.
5:30 - маже лагера по странен начин. Дано да се е сетил да си измие старателно ръцете преди това, щото рискът да вкара абразивни частици в греста от мръсните си ръце е сериозен. Лагерът се маже с шприц след монтажа.
6:30 - набива уплътнителя директно с чука. Излишно е да повтарям, че трябва да използва медиаторна втулка от мек материал и да не бие ексцентрично на оста.
За съжаление в клипчето я няма следващата част от целия ремонт - монтажа на вътрешните гривни върху оста и монтажа на главината върху оста. Там е и въпросното натягане с динамометричен ключ, което е повод за темата. Ако намеря подходящ материал по въпроса, ще го пусна да го дискутираме.
|
| |
|
|
|