Кое е по-добре:
- Да не знаеш, да не препишеш, и да ти пишат 3-ка (и пак ще завършиш ВУЗ);
- Да не знаеш, да препишеш, преписвайки да научиш какво си преписал, да отговориш на въпросите на изпитващия, да ти пише 5~6;
- Да знаеш, но не достатъчно за висока оценка, да не препишеш, и да изкараш макс. 4-ка и да си останеш съ знанията за 4-ка;
- Да знаеш, да препишеш, да покажеш че можеш, да се научиш да бъдеш убедителен в знанията си, понеже си ги прочел току що (при преписването), и да изкараш 6-ца ?!
Стдентите не са виновни въобще. причините са няколко:
1. Всеобща дебилизация на земното население - просто хората стават все по-тъпи. Както се казва - количеството е за сметка на качеството - в световен мащаб населението нараства - следователно затъпява.
2.Изменение на приоритетите на ВУЗовете. Преподавателите стават все по-меркантилни и това се дължи на факта, че не могат да се реализират професионално поради ред причини. Всеобща тенденция (за щастие инженерните ВУЗове бяха последните, които се поддадоха на това) е да се набират все повече студенти, без изпити, с възможна и единствена цел - платено обучение, вдигане на заплатите на преподавателите, увеличаване на бройката за хабилитирани преподаватели от това и т.н. Този проблем е много сложен и решение трудно може да се намери - от това страдат и на запад.
3. Липса на всякакъв контрол от по-висши инстанции.. В момента на ВУЗовете въобще не им пука какво излиза от тяхните врати, а също и какво влиза. Никой не държи на реномето и т.н. Спомням си фрапантния сличай преди години, когато за около 3-4 години Бургаският Свободен Универсисет стана много по-елитен от Софийският Св. Кл.Охридски, та столичаните се ядосаха и го закриха под предтекста, че се дублирали специалности, като обаче положението беше опряло до това, че Софийският дублираше специалностите на Бургаския, понеже даже от София ходеха в Бургас. Това ми е мисълта - няма никакъв стимул и контрол за по-добро качество на образованието.
4. Висшето образование в момента от нашето общество (а така беше през цялото соц. време) не се ценеше толкова като професионализъм, колкото като "титла - висшист" - затова постепенно се превърна все тая какъв висшист си, по какво си висшист, как си завършил, и освен че си висшист -аджеба - какво можеш да правиш. В момента за секретарка се изисква "висше образование, английски и компютър" - но е все тая какво е висшето образование - дали си агроном, самолете инженер - на никой не му пука. Как тогава да му пука измежду двама агрономи кой е по-добрият ?!
5. можа да продължавам до безкрайност, само ще смопена, че е невъзможно "доц.Водкова" да е от БАН. Причината - ами в БАН няма доценти - доцентите са по ВУЗ-овете. Ако някога е работила в БАН, а сега е отишла в някой ВУЗ за да стане професор по-лесно - това е съвсем друга тема. И още нещо, цифрата (знам че е написана символично) 99.999999% означава че сао един на 100 млиона не е преписвач. България има 15 пъти по-малко население, като голамя част от него нито са висшисти, нито от висшистите са били всики студенти в последните 20 години. От изказването й (ако наистина е имало такова) съдя, че единствено доц.Водкова не е преписвала в цяла Европа и Африка, ако предположим че в тия два континента имало общо 100 милиона студенти през цялата история. Евала на доцентката, ако продължава така сигурно тя ще стане 0,00000000000000000001% от професорите в света (ако някой ненормален й позволи да стане професор), които са станали такива без преписване.
|