|
Тема |
Re: Управление на DC мотор. [re: Timo] |
|
Автор |
Петков (непознат
) |
|
Публикувано | 20.09.12 15:28 |
|
|
Що се отнася до спирачния момент, при постояннотоковите двигатели с постоянни магнити и редуктор, такъв не е необходим, защото индукцията във възушната междина от магнитите (в микродвигателите вече са редкоземни - самарий-кобалт или подобни) е висока и достатъчна за да удържа котвата без да и е подаден ток. При завъртване на ръка, на ротора се усеща съпротивителен момент (като прещракване). Този момент се умножава по коефициента на редукция, а резултатът се дели на КПД-то на редуктора. Към съпротивителния момент се добавя и допълнителния статичен момент на двигателя и редуктора преди завъртване. Ако е необходим специален висок съпротивителен момент, това което съм срещал е в X-Y маса с разнополярно ШИМ управление (Бош), като на на всеки двигател има тахогенератор и енкодер за позициониране. Винтовете на осите бяха 5 ходови и при опит да се завъртят на ръка, съпротивлението беше безумно, а на скопа се виждаше разширяването на единия от полярните импулси в зависимост от посоката на усилието.
|
| |
|
|
|