Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 21:53 06.05.24 
Клубове / Наука / Хуманитарни науки / Египтология Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Сириус [re: Koпpивeнa_мeтлa]
Автор Vencci* (R*Я)
Публикувано07.04.07 12:00  








Според Корана :



"И Той е Господът на Сириус " (Сура Наджм, 49)




Използваното в астрономията име на споменатата в арабския текст на Корана звезда “Шира” е “Сириус”. Сириус представлява една двойна звездна система и е от съзвездието Голямо куче. Тази двойна звездна система се състои от две звезди на име Sirius A и Sirius B. Sirius A, която е по-голямата от двете, е най-близката до Земята звезда и нейната особеност е, че е най-ярката звезда, която може да бъде видяна с просто око. Sirius B е бяло джудже, невидимо с просто око.

Едната от звездите от системата Сириус обикаля в елиптична орбита около другата и на всеки 49,9 години те се доближават максимално една до друга. Днес тази научна информация е факт единодушно приет от астрономите от Университетите Харвард, Отава и Лейкестър. Този научен факт, който е бил открит чак в края на 20 век, е изложен по един чудотворен начин в Корана преди 14 века.

Когато прочетем заедно айятите 49. и 9. на сура Наджмл това чудо се разкрива пред нас:

" И Той е Господът на Сириус" (Сура Наджм, 49)

" И бе на разстояние два лъка или по-близо." (Сура Наджм, 9)

Обяснението в 9. айят на сура Наджмл сочи приближаването на двете звезди по орбитата, която описват. (Бог знае най-добре.)












Разпечатка :




ТАРО и ТОРА

КАБАРА и КАБАЛА

АрРах и АлЛах

Древните египтяни са изписвали свещените йероглифи и по хоризонталата като са четени от ляво на дясно или пък от дясно на ляво според контекста.

Йероглифите са изписвани и по вертикалата, като е било възможно да бъдат четени и от горе на долу и от долу на горе.

Не всичко от познанията им се е изписвало и много от познанията са предавани устно , включително и правилния начин на четене на група йероглифи и тълкуване на вложения в тях смисъл.

Така определен надпис от свещени йероглифи може да разкрива познания при правилно четене и тълкуване или да води в съвсем друга посока на мисли, да заблуждава и по такъв начин и да скрива познанието , при неправилно четене и тълкуване на същата група йероглифи.

По такъв начин египетското свещенно познание е било достъпно и понятно за едни и в същото време, недостъпно непонятно , а и заблуждаващо за други.

Скривайки тайните си по този начин, традицията предпазва попадането им в неподходящи ръце и злоупотребата с тях.






Този метод на едновременно "скриване" , но също така и на "разкриване" на познания се използва и в митологията , притчите ,архитектурата, религиозните обряди и така нататък.

ТАРО И ТОРА

Несъмнена е приемствеността между религиите и факта, че еврейската традиция е взаимствала много от египетската.

Около 1400 години преди новата ера Мойсей пише "ТОРА" известна като "Книга на законите на Мойсей" , или още "Петокнижие" , "Битие" в Библията. Знае се също, че Битие е написана от Мойсей с египетски йероглифи, а далеч по късно Тората е преведена на арамейски и еврейски език.



по посока на часовника - TARO

A

T R

O

обратно на часовника - TORA



Няма съмнение , че Мойсей е бил запознат с голяма част от познанията на древната египетската традиция. Дори наименованието на написаната от него ТОРА е просто обратен прочит на египетското учение ТАРО.

Днес цяла плеяда "гадатели" на карти Таро се упражняват в "гадаене" за сметка и на гърба на наивните им и лековерни почитатели.

Дали самият Мойсей е чел и записал обратно ТАРО като ТОРА или това са направили векове по-късно преводачите на написаното от Мойсей е трудно да се прецени сега.

Може само да се предполага, че между оригинала, записан от Мойсей на египетски език и направения по-късно превод има достатъчно съществени разлики по смисъл и съдържание.

Сърцевина на египетското Тарот , са седемдесет и два принципа , изобразявани чрез йероглифи на тридесет и шест медальона , по един за всяка страна.

Двадесет и два от тях са основни.

Не само евреи са учили в древно египетските храмове. Векове по-късно същото учение е преподавано и изучавано от Платон, Питагор, Евдокс и други гърци. Знае се , че в рамките на една година се е изучавал само по един принцип и така 22 години учение за да се усвоят основните 22 принципа на египетското учение ТАРОТ.





КаБаРа и КаБаЛа



Тези 72 принципа се прилагат и съотнасят по различен начин в различните области на египетското познание.В областта на астрономията на небесната сфера са били важни 72 звездни групи , които египтяните наричат "барани" .

По небесната полусфера се отчита движението на 36 ( половината от 72 ) барана (звездни групи) , като "един баран умира и един баран се ражда на всеки десет дни " .Древните гърци превеждат баранни като декани ( от десет ) поради промяната на всеки десет дни и така вложеният от египтяните смисъл се губи във времето.

Своите наблюдения върху движението на бараните, египтяните са отразявали и записвали в таблици.От времето на средното царство са намерени върху саркофази такива календарни таблици, които и до наши дни остават неразчетени. Представляват 36 колони разположени в две групи по 18 колони в ляво и 18 колони в дясно от центъра на саркофага.

На египетски "Ка" означава "двойник" , а "Бара" означава "звезда" , така че съчетанието им "КаБара" (КаБала) посочва "Двойна Звезда".

Известно е , че египетската традиция и в астрономически и в религиозен и митологичен смисъл е неразривно свързана със звездата Сириус.

Съвременната астрономия доказа, че това е двойна звезда , като условно ги обозначава като Сириус А и Сириус Б.

Любопитен и непонятен за астрономите е факта, който изнася Темпъл че едно племе в Африка на име догони, без развита култура и астрономия , е наясно с този факт от векове, далеч преди да бъде доказан от съвременната астрономия. Нещо повече, освен факта, че Сириус е двойна звезда, те имат правилни данни за плътност, размери и разстояние до нея.

Освен това учението Кабара (Кабала) е развито и в митологичен и религиозен план от египетската традиция, в който Сириус еднозначно се свързва с Изида , която е майка на Хор , а той пък е символ на хората.

Този митологичен план развива египетските разбирания за сътворението на Хор и хората , като недвусмислено го свързва с Двойната звезда Сириус .

На стълб от Хелиопол е показано изписването на КаБаРа с египетската символика.









Ра

Ба

Ка

Знакът Ра е кръг символизиращ слънце, звезда , бог Ра , чистия дух .

Знакът Ба се обозначава със скарабей и е символ на душата .

Знакът Ка с протегнати в молитва ръце ,символизира енергийния двойник на човека



Чете се отдолу нагоре КаБаРа , като цветовите им съответствия са .

Червено за Ка , зелено за душата Ба и бяло за чистия дух Ра .

В египетската астрономия КаБара е двойната звезда Сириус .

В египетската митология КаБара разказва за двамата създатели (родители) на Хор и хората - Озирис и Изида

БаРа са Душата и Духът , които творят и създават като Бара означава Творец , Създател.

БаРа означава също "да сътвориш себе си" , като египетската традиция така и описва бога Ра , като "сътворил сам себе си и излязъл от цветовете на един син лотос"

Както всеки език и древният египетския език търпи промени във времето и тази промяна е свързана с нарастващите нужди на обществения живот от все по-голямо количество грамотни и пишещи хора за нуждите на държавната администрация , търговия и други области от живота.

Тази промяна е свързана с опростяването на йероглифната система , което я прави все по-достъпна за повече хора.

Такива промени в езика настъпват около 2200 година преди новата ера , около 1600 г.пр.н.е. и около 300 г.пр.н.е. докато се стигне до коптския език и коптската азбука .

Преди около 2200 г.пр.н.е. промяната в частност е свързана с факта, че символът за Р често се замества с този за Л в официалните документи и египетския език въобще.

Това означава, че 300 години преди Аврам да стъпи на египетска земя през около 19 в. пр.н. е. древните египтяни изписват и произнасят КаБаЛа като еквивалент на КаБаРа.

В частен случай еврейската КаБаЛа е интерпретация на египетското учение КаБаРа , като направените промени по формата и начина му на представяне заблуждават и създават впечатление за съвсем ново и автентично учение и познание .

Предполага се, че евреите са получили Кабала от египтяните, чрез Аврам и Мойсей, а по-късно и от вавилонците чрез Езда.



Египетския език търпи редица промени през вековете, като последната е около 3 век пр. н. е. до около 3в. след н.е. когато той вече е познат за гърци, римляни и други народи като коптски език и вече се изразява като алфавитна езикова система. На практика няма единен коптски език , а има пет основни коптски наречия. Характерна особеност е , че няма еднозначност при произнасянето на редица букви от азбуката. Познаващият коптската азбука би трябвало да знае и правилното поставяне и произнасяне на гласните. Понеже много древни текстове са преведени на коптски език, а от своя страна после търпят превод и на други езици , редица думи и термини търпят фонетични промени.

Например Р се произнася и Ра и Ро и Ре .

Основите на еврейската традиция са представени в :

Маасе Берешит - За сътворението на света и тайните закони БаРаШит, включени в "Книгата на творението" , "Сефер Йецира"

Маасе е египетското МаАсет , като последната буква е пропусната

Ма е египетската дума за истина

Асет е египетското име на богинята , което в превод на гръцки е Изида

МаАсет е египетският израз "Истина Изида" , " Истината за Изида"

Бере идва от Бара , египетската дума за творец , създател , съзидание , сътворение

Шит идват от египетското наименование на физическото тяло Шат

Така египетското МаАсет БаРаШат ( Истина, Изида Творец ,Тяло ) - Истината за Изида и сътворението на телата преминава в еврейското Маасе Берешит - за сътворението на света и тайните закони БаРаШит включени в "Книгата на творението"

Другата книга на еврейската традиция е Маасе Меркава - "Небесна колесница" , "Зохар"

Етапите и идеите за сътворението накратко описани от Мойсей в Битие, като ден първи, ден втори и т.н. явно са съкратен вариант на етапите на сътворение, разглеждани и описвани в египетската традиция, които Мойсей интерпретира и перифразира в по-достъпна и масово разбираема форма.

Мойсей перефразира египетските разбирания в Битие , но подчертава , че ХОРата са сътворени по образ и подобие , божие.

Според еврейското предание "Сефер Йецира" е написана от Аврам, но несъмнено съдържанието й отразява познания от египетската традиция.

”Десет невеществени (абстрактни) числа (сефириоти). Двадесет и две букви. Основни - три майки. Седем двойни и дванадесет прости.”

72 принципа от египетското ТАРОТ , в еврейската традиция са представени като 72 ангела, свързани с определени качества и отговорни за определени принципи.

Еврейската азбука е създадена неслучайно точно с 22 букви , защото те са съпоставени с 22 основни принципа (аркани) на египетското ТАРОТ. На тази основа са и претенциите на еврейската гръцката и латинската азбуки за свещенност и твърдението, че само на тях трябва да се разпространява божието слово.

Еврейската традиция приема наименованието Кабала "едно към едно" , защото по времето на Авраам през 19 век пр.н.е. , египтяните вече 300 години преди него произнасят Кабала вместо Кабара.



АрРах и АлЛах

В Древен Египет Ра е името на бога и символизира непреходното , безсмъртното, вечното.

Обратното на непреходното е преходното, смъртното и затова с Ар се обозначава човека.

Рах е израз за царственост

АрРах е израз за царствен човек , благороден човек .

С промяната в египетския език през 2200 год. пр. н. е. , буквата Р често се заменя с буквата Л , като неин синоним и затова както КаБаРа преминава в КаБаЛа , така и :

Ар се изписва Ал

АрРах се изписва АлЛах



В египетската традиция , тази дума , подобно на степените в индийската йога , характеризира изградени качества и възможности на човека , по пътя на неговото духовно усъвършенстване.

В египетската традиция , всеки човек е АрРа (преходна поява на вечното) и преди да стане царствен (АрРах) , т.е. "да владее над собствените си недостатъци" , той трябва да победи тези недостатъци, чрез полагане на усилия - "джихад" в превод на арабски .

Според египетските разбирания , полагането на тези усилия е процес на вътрешна духовна борба , който цели изкореняването на всичко пошло от човешката душа - за да се изчисти човешката аура, да се просветли ума , да се облагороди сърцето , за да преоткрие човек себе си и истинските си природни потенциали като божие творение, за градивно творческо съзидание.

Войната е "свещена" , защото от преодоляването на собствените недостатъци, погрешни представи и заблуди, зависи и развитието на човешката душата , т.е. от това зависи неговото духовно усъвършенстване и бъдещо развитие.

Думите "джихад" и "ислям" са просто арабски превод , понеже явно в древността е направен опит , най-вероятно от представители на коптската египетска традиция , да бъде запознат арабина Мохамед , с принципите и основите на това древно египетско учение. На друг език те биха били с езиковите характеристики на езика, на който се превеждат. Видно е, че не е важен "етикета" , т.е. думата , а скрития сакрален смисъл, който се крие зад нея.

Средствата на водене на тази вътрешна духовна борба са собствената воля и смирение / "ислям " в превод на арабски / пред висшите и светли подбуди на собствената му душа и отрицание на първичните импулси и негативните "животински" страсти , до тяхното пълно отмиране.

Човек трябва да даде път на светлите помисли в собствената душа, като се научи да ги усеща , познава и да се смирява пред тях за да не изпада душата му под влияние на "животинското" и негативното в човека.

Тогава според египетските разбирания , този човек е "отличен и благороден мъж" , т.е. "царствен мъж " т.е. АрРах т.е. АлЛах .

Но и постигането на тази степен не е краят на духовното развитие и духовното усъвършенстване на човека според , разбиранията на древните египтяни.

АрРах ( АлЛах ) не е цар , не властва и не царува над никого другиго сред хората, освен над себе си. Единственото над което владее и над което царува са собствените му недостатъци.

АрРах (АлЛах) е етап, стъпало, ниво по духовния път на човека, стремящ се към познание, себепознание и усъвършенстване .

Това е древно учение за духовно усъвършенстване и методите на учението категорично изключват насилието.

Единствените "трупове" на войната, която води духовният ученик по този път са собствената му омраза, която е заменил с любов , собственото му невежество, което е заменил с познания , собствените му лъжи, които е заменил с истини и т.н. и т.н.

Това египетското учение е по-древно от самия Египет , а в християнската традиция идеите заложени в него са изразени с думите на Исус :

"Роби сте на греха " и " Истината ще ви направи свободни "

Смисълът на думата / учението / не се променя до времето на коптската традиция и затова АрРах , АлЛах означава царствен , благороден , духовно усъвършенстващ се, но все пак човек.

Винаги и само човек и никога бог. Още по-малко пък Всевишен бог , създател на всичко съществуващо.

Промяната настъпва по времето на Мохамед .

Думата е същата , но съдържанието , с което се изпълва е друго.

Мохамед говори за АлЛах като за Бог и то не за кой да е бог, а за Всевишния Бог .

При Мохамед сакралния смисъл на понятията е сведен до буквалното им тълкуване , а като последствие и прилагане.

Вътрешното духовно усилие за духовно усъвършенстване и изчистване на духовни недъзи и недостатъци ( "джихад" - в превод на арабски ), вече се схваща като външна война , а смирението ( "ислям" - пак в арабския език ) пред светлината на разума и любовта в собствената душа и в живота въобще, се трансформира до външно смирение и преклонение към "пророка" и към АлЛах , представян вече за Всевишен Бог.

Съзнателно или не , волно или не , промяната е направена и една древна египетска дума , с която се характеризират качествата на Човек , благороден наистина и духовно развит наистина , но все пак Човек , се трансформира в име на Бог и то Всевишен Бог.

В резултат на тази "незначителна" промяна, възниква и нова "религия" наречена ислям.

Сакралният смисъл, който носи в себе си едно дълбоко хуманно древно учение за човешко духовно развитие и усъвършенстване , поради буквалния "превод" , чрез който се приема, като в криво огледало се променя до неузнаваемост и приема в много отношения своята уродлива форма.

Историята познава фактите на развитието и последствията от разпространението на тази новосъздадена от Мохамед "религия".

Ако приемем, че тази "незначителна" промяна е направена несъзнателно, то извода е , че възникването и развитието на исляма като религия още в основата си е поставено на погрешните представи и заблуди на нейния създател Мохамед .

Ако приемем , че тази "незначителна" промяна е направена съзнателно, дори и с благородни подбуди и цели , няма как да не отчетем, че и бялата лъжа си остава просто една лъжа.

Не би трябвало да се изключва , че "незначителната" промяна е направена съзнателно, но не и поради благородни подбуди .

И при всички случаи е ясно , че нито думата АлЛах означава Всевишен Бог , нито пък Мохамед е божествен пророк.

Според древните разбирания, както физическото тяло може да бъде с физически недъзи , така и човешката душа, може да притежава духовни недъзи.

Смисълът на усилието, което човек трябва да полага е преодоляването на тези духовни недъзи и излекуването на човешката душа от тях.

Който иска да води "свещена война" , нека я води в собствената си душа със себе си и със собствените си недостатъци и духовни недъзи , а не с всеки , който по една или друга причина не мисли, желае и чувства като него и не споделя собствените му клишета, представи и заблуди.

"Всичко ново е добре забравеното старо."

Който уважава и цени истината знае , че тя винаги е за предпочитане пред "доброто" и на най-красивата и благородна "бяла лъжа".



Приемственост и отрицание

Еврейската традиция съхранява "едно към едно" елементи от египетското учение Кабала, което обаче променя по изразна форма и вече представя като свое оригинално учение получено "свише". Отрича приемственост от египетската религиозна традиция като се дистанцира категорично от нея и изразява към нея конфликтна враждебност.

Същия подход на приемственост , промяна и отрицание исторически наблюдаваме в християнската традиция , която възприема много елементи от еврейската , като я отхвърля обаче като цяло , стигайки до конфликтна враждебност.

Друг пример е исляма , който възприема и е компилация от елементи на египетската еврейската и християнска традиции , но като цяло ги отхвърля изразявайки към тях ненавистна враждебност и конфликтност.

Този подход се толерира и налага от жреците , пророците и учителите на различните религиозни традиции , защото никой не желае да признае, че "откровенията свише" са в голямата си част променени по изразна форма компилации на елементи приети от други традиции , и всички твърдят и държат последователите им да вярват, че "разговарят пряко с Бог" , с каквито и имена да го наричат.

Понятен е този подход , но и в същото време и много вреден за човешката цивилизация като цяло , защото прикриването и разкъсването на естествените връзки на приемственост между различните традиции и религии, като резултат води до противопоставяне, което от своя страна води и често се изражда до религиозен фанатизъм , религиозни преследвания и войни.

Историята свидетелства с примери и потвърждава, че най-бруталните, най-безпощадните и жестоки войни са водени на религиозна и идеологическа основа.

Съвремието ни в началото на 21 век , също е засегнато от този процес, защото нито религиозното противопоставяне е на практика преодоляно, нито заплахата от религиозен конфликт , който и сега се проявява под формата на религиозен тероризъм.

Принципно погледнато, разкриването на естествените връзки на приемственост между различните традиции и религии , предполага религиозна търпимост , толерантност и мирно съжителство .Това би помогнало на хората да преодолеят собствения си егоцентризъм , егоцентризма и войнственото отрицание съществуващо в самите религии. Разбира се огромна е ролята и отговорността на водачите и последователите на различните религиозни традиции към съдбините на цялото човечество.




Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Сириус Koпpивeнa_мeтлa   06.04.07 20:44
. * Re: Сириус tzadek37   06.04.07 22:51
. * Re: Сириус Vencci*   07.04.07 12:00
. * Re: Сириус Vencci*   07.04.07 12:17
. * Re: Сириус tzadek37   08.04.07 00:38
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.