| 
         
        
  
        
				Анхел Гонсалес
 
  
 
 Антракт
 
 Не свършва тук историята.
 То е само
 малка пауза, за да отдъхнем.
 Напрежението е така голямо,
 излъчваното от интригата вълнение е толкова
 наситено,
 че всичките,
 танцьори и актьори, акробати
 и бележита публика,
 сме благодарни
 на уговореното предварително примирие на антракта
 и се уверяваме
 развеселени, че всичко е било лъжа,
 докато музикантите настройват своите цигулки.
 Досега видяхме
 различни бързи сцени, водещи към смърт,
 познаваме лицата на определени действащи лица
 и знаем
 нещо, за което даже много между тях не знаят:
 причината, подбудила
 предателството, а и името
 на този, който го извърши.
 Нищо окончателно не се е случило все още,
 но
 отчайването е отчетливо
 изписано и изпълнителите
 се опитват да избягнат строгостта на съдбата,
 влагайки
 премного топлота в своите пищни
 жестове, премного червила в престорените си
 усмивки,
 чрез което – очевидно е – прикриват
 малодушието си и ужаса,
 насочващ 
 действията им в сценария.
 Онези 
 извъртяни и безсилни диалози
 върху вчера, за отишлото си
 време,
 въпреки това, допълват
 съсипаната панорама, очертала се
 пред нас, и може би
 ще обяснят по-късно повече неща, ще бъдат
 ключът, който накрая всичко
 ще оправдае.
 Нека също не забравяме
 любовните слова край езерцето,
 промененото лице, насилието,
 с което някой каза:
                    "не", 
                           поглеждайки небето,
 и изненадата, която предизвиква
 мрачният градинар, докато известява:
 "Вали, господа,
 вали
 все още".
 Но може да е рано за предположения:
 нека оставим
 да се подготви механизмът таен,
 да си възстановят дъха онези, които се налага да умрат,
 и да помислим,
 когато продължи да се развива драмата и болката
 престорена
 си стане истинска в сърцата ни,
 че няма как да се направи нищо, че е близък
 краят, който предварително ни плашеше,
 че авантюрата ще свърши, несъмнено,
 както следва, както е написано,
 както е неизбежно да се случи.
  "Най-добра е любовта, която не може да се класифицира"
 Витгенщайн
        
        
  
          |