|
Знаеш ли Амина,
Преди известно време четох интервюта с ромски деца, учащи в сегрегирани и смесени училища. Тези от първия тип казваха, че дори и при опити да се преместят в смесено им се отказва. Училищната управа им отговаря, че местата са запълнени. А, е публична тайна, че паралелките са полупразни. Просто ръководството се страхува от протести на български родители, което е често срещано явление. Едно момиче, имало шанса да се премеси в българско училище, отбеляза, че ромчетата, които се потопят в такава среда почти винаги завършват. Образованието е далеч по- добро, класовете не са претъпкани. А, в ромските училища им пишат средна или добра бележка просто, за да ги задържат а училище, без значение какво знаят. Е, това какъв стимул е да си на школо? Четох един случай, в който госпожа преподавателката пише добри бележки, ако идеш да й напазаруваш, когато би трябвало да си в час.
Да, не говорим, че учители от интернати за умствено изостанали обикалят ромските махали и убеждават бедните родители колко по- добре е за децата им да учат там. Поне ще са сити. А, учителите ще си запазят заплатите. Е, потресена бях. Та преди да си мислим как да ги 'принудим' каквото и да било, може би е добре да ги питаме (както и себе си) как ги лимитираме. Няма как да има един виновник само (ромите), всеки процес е поне двупосочен.
Най-сигурния знак за съществуване на извънземен интелект е, че носителите му не контакуват с нас.
|